Actualitate
Căutările pentru joburile part-time au crescut cu peste 50% de la începutul anului
Căutările pentru joburile de weekend au crescut cu 200%, iar cele pentru part-time cu peste 50% de la începutul anului, românii fiind tot mai hotărâţi să-şi suplimenteze veniturile, potrivit unui sondaj realizat de o platformă de recrutare.
Astfel, peste 450.000 de aplicări au fost înregistrate de la începutul anului pentru joburile part-time, în condiţiile în care, în a doua jumătate a anului trecut, aplicările pentru acest tip de locuri de muncă au scăzut, ca urmare a deciziei de a fi impozitate la nivelul salariului minim pe economie. Celor peste 450.000 de aplicări s-au adăugat aproape 37.000 de aplicări pentru joburile project based, ambele variante cumulând aproximativ 15% din totalul aplicărilor aferente perioadei ianuarie – aprilie 2023.
„Dincolo de aplicările propriu-zise, vedem un interes substanţial crescut în căutările făcute de candidaţi pe cuvintele cheie ‘part time’ şi ‘locuri de muncă de weekend’. Dacă pentru primele avem o creştere de peste 50% faţă de anul trecut, pentru joburile de weekend interesul a crescut cu 200%. Aceste cifre ne arată că, pentru tot mai mulţi români, salariul de la jobul principal nu mai este suficient pentru a acoperi costul vieţii, motiv pentru care caută variante prin care să câştige bani în plus. Interogările pe care le fac în platformă anunţă, totodată, o avalanşă de aplicări pe locurile de muncă part-time sau pe cele project based în perioada care urmează”, a afirmat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România.
Conform sursei citate, jumătate dintre cele peste 450.000 de aplicări înregistrate anul acesta pentru joburi cu jumătate de normă au venit din partea candidaţilor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani, care fie încă nu câştigă salariul dorit la locul de muncă principal, fie vor să facă o schimbare de carieră şi, pentru o perioadă, vor să încerce şi altceva.
Totodată, numărul de aplicări scade drastic în cazul candidaţilor care au peste 36 de ani şi care aleg, mai degrabă, să aştepte până când vor găsi un job mai bine plătit decât să lucreze în două locuri diferite simultan.
Corelat cu criteriul vârstei, un alt aspect care iese în evidenţă este legat de nivelul de carieră al celor care aplică pentru un al doilea job – peste 80% dintre aplicări aparţin candidaţilor fără experienţă profesională anterioară şi celor entry level (cu maximum doi ani de experienţă). Procentul celor care au senioritate mai mare de 5 ani este, pe de altă parte, marginal.
„Am remarcat, totodată, că un sfert dintre aplicările pentru poziţiile part-time vizează locurile de muncă remote, astfel încât candidaţii să se asigure că au flexibilitate asupra propriului timp şi că nu vor avea presiunea deplasării zilnice de la un sediu la altul”, mai spune Roxana Drăghici.
Cu toate că interesul candidaţilor pentru munca part-time sau project based este în creştere faţă de primul trimestru al anului trecut, numărul de joburi scoase în piaţă de angajatori este mai mic cu 10% faţă de aceeaşi perioadă de referinţă. Cele mai multe opţiuni pentru cei care vor să-şi completeze veniturile prin intermediul unui al doilea job, cu jumătate de normă, sunt din domeniul arte/entertainment. Urmează retail, servicii, transport/logistică, industria alimentară şi turism.
„Una dintre explicaţii stă, desigur, în faptul că decizia de a impozita locurile de muncă part-time la nivelul salariului minim pe economie a fost luată în a doua jumătate a anului trecut, astfel încât ce vedem acum este o continuare a tendinţei angajatorilor de a rămâne moderaţi pe acest subiect”, subliniază Roxana Drăghici.
Aproximativ 30.000 de locuri de muncă sunt disponibile în acest moment pe eJobs.ro. Dintre acestea, 5.200 sunt pentru joburi part-time.
Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România şi liderul pieţei locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. eJobs.ro le oferă clienţilor săi cea mai relevantă bază de candidaţi, pe care o pune la dispoziţie prin metode eficiente, utilizând canale de media personale şi cunoştinţe avansate de Performance Marketing şi campanii de Employer Branding, precum şi tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare. Cu 4,9+ milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună şi 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, eJobs este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.