Business

Ce trebuie să știi înainte să-ți configurezi o campanie Google Ads

Posted on

Atunci când vine vorba de marketing digital pentru generare de noi clienți, există o mulțime de canale din care poți alege. Social media poate crește nivelul de brand awareness și ajută la formarea conexiunilor, marketingul prin e-mail îți poate menține comunitatea activă, iar PPC (pay per click), în special Google Ads, permite o creștere constantă și vânzări. Și fiecare dintre aceste canale este eficient atunci când este folosit corect.

Publicitate PPC înseamnă anunțuri care apar pe paginile de rezultate ale motoarelor de căutare, în videoclipuri, aplicații, pe site-uri web și rețele sociale. Deoarece trăim într-o lume extrem de digitalizată (verificăm e-mailurile, vizionăm videoclipuri pe YouTube, postăm pe rețelele de socializare), aceste tipuri de reclame apar peste tot – în partea de sus a inboxului, o reclamă pre-video sau reclame inserate în feed-ul nostru de social media – astfel că sunt vizualizate de extrem de mulți utilizatori. Dar proprietarul businessului sau al brandului care este marketat nu plătește pentru vizualizări, ci doar atunci când un utilizator dă click pe reclamă. Și poate cea mai bună parte este faptul că publicitatea PPC constă în găsirea clienților care sunt gata să cumpere prin intermediul istoricului de căutare, al tipului de audiență și al multor date. Singurul avertisment este că trebuie să știi ce faci pentru a găsi acei clienți gata să cumpere, ceea ce este deosebit de greu dacă încerci să folosești mai multe platforme de publicitate PPC, cum ar fi Microsoft Ads, Facebook Ads, Instagram Ads și Google Ads, toate deodată.

De ce Google Ads? 

Suntem programați să apelăm la Google pentru orice întrebare pe care o avem. Dar Google este mult mai mult decât un motor de căutare. Google înseamnă și YouTube, Gmail, aplicații, Google Maps sau Android. Google colectează informații despre noi toți, cu ajutorul cărora poate anticipa intenția. Cu alte cuvinte, Google poate plasa anunțul tău în fața unui utilizator care este gata să cumpere produsul sau serviciul tău. Uneori, acest match este făcut de Google chiar înainte ca utilizatorul să fie conștient că dorește să cumpere. 

Statisticile arată că 67% din căutările cheie cu intenție comercială ajung pe un anunț plătit. Altfel spus, când cineva dorește să cumpere, două din trei căutări pe Google generează un click pe un anunț. Această statistică demonstrează faptul că utilizatorii care sunt în faza de învățare (learning) a procesului de achiziție își îndreaptă atenția către rezultatele organice, însă atunci când sunt gata să cumpere, dau click pe anunțuri. 

Avem tendința de a ne gândi la Google ca fiind motorul de căutare, nu-i așa? Dar ecosistemul Google este imens și include YouTube, Gmail, Aplicații (cum ar fi Google Calendar), Google Maps, Android, rețeaua Google Display. Pentru fiecare element deținut de Google (e-mail, motoare de căutare, YouTube, aplicații) există o modalitate de a face publicitate, adică un tip de campanie.

Condiții prealabile și configurarea site-ului pentru campaniile Google Ads

Nu ar trebui să începi să construiești o campanie Google Ads până când nu dispui de următoarele elemente: cheltuieli lunare rezonabile, 90 de zile pentru a demonstra conceptul, un site web optimizat, marje suficiente pentru a susține o campanie de trafic, propunere unică de vânzare, avataruri și assets ale clienților finalizate.

În ceea ce privește bugetul lunar, gândește-te de la bun început la bugetul lunar ca la o investiție. Practic, cumperi datele de care ai nevoie pentru a înțelege ce funcționează în campania ta, ce nu funcționează și unde trebuie să faci schimbări, într-un timp rezonabil. Cu această investiție, Google va începe să construiască o audiență specifică pentru tine, pe care o vei valorifica ulterior. Și va merita! Trebuie să dispui de un buget suficient, un buget de pornire pe care îl poți lua în calcul este 1,000 EUR pe lună, pentru a  acumula  suficiente date precise pentru testare și optimizare pe parcurs.

Legat de intervalul de așteptare, Google este un algoritm de învățare, iar primele trei luni vor fi partea cea mai „dureroasă” a campaniilor tale. În trecut, regula generală era că o campanie avea nevoie de 90 de zile pentru a fi complet optimizată și gata să dea rezultate. Acest lucru însemna că după 90 de zile aveam suficiente date pentru a stabili dacă campania va funcționa sau nu pe termen lung. Dar odată cu introducerea Performance Max, un nou tip de campanie în Google Ads, nu se mai aplică termenul de 90 de zile. În schimb, este nevoie de aproximativ 45 de zile doar pentru a vedea ce ai construit și cum va funcționa. Practic, ziua 46 este acum ziua 0. Mai departe, anunțurile tale vor trimite potențiali clienți către site. Prin urmare, ai nevoie de un site atractiv și ușor de navigat. Trăim în epoca consumatorului educat, iar zilele vechiului model click-to-convert au trecut demult. Vizitatorii site-ului doresc valoare, vor să învețe, vor să se simtă conectați și înțeleși.

Site-ul tău ar trebui să aibă conținut de calitate care să prezinte produsele sau serviciile, materiale educative, răspunsuri ușor de găsit la întrebări frecvente – toate acestea pe un site rapid și ușor de navigat. Iar cu Performance Max, un tip de campanie cu o mai mare acoperire și o capacitate mai mare de a învăța de pe site-ul tău, SEO și conținutul de calitate nu au fost niciodată mai importante. Acesta este motivul pentru care ai nevoie de mai mult decât un site cu o singură pagină de prezentare. Trebuie să ajuți utilizatorii să îți cunoască produsul sau serviciul și să afle cine ești.

Nu în ultimul rând, cu cât piața din care faci parte este mai saturată, cu atât va fi mai greu să obții profit din Google Ads. Prin urmare, ce te face diferit? A fi cea mai ieftină opțiune nu este răspunsul. Gândește-te la produsele tale preferate: ce le face să fie preferatele tale? Este politica de returnare a companiei? Calitatea produsului? Materialele folosite? 

Propunerea unică de vânzare este esențială pentru succesul campaniilor, în special pentru longevitate și rata de retenție. La urma urmei, este de șase ori mai puțin costisitor să vinzi unui client existent decât unuia nou.

Cele mai citite știri

Exit mobile version