Actualitate
Cel mai scump obiectiv de infrastructură realizat în ultimii 30 de ani în România a fost inaugurat
Cel mai scump obiectiv de infrastructură realizat în ultimii 30 de ani în România a fost inaugurat la Brăila. Este vorba despre podul peste Dunăre care a fost deschis circulaţiei rutiere joi, începând cu ora 13.00. Lucrarea a costat aproximativ 363 de milioane de euro, iar banii au fost alocaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională. Din punct de vedere tehnic, podul are două benzi pe sens, trotuare şi o lungime de 1,9 kilometri. Podul este proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 de ani, iar în primii 5 ani nu se va plăti taxă de trecere.
UPDATE. Circulaţia pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se va deschide în mod oficial în jurul orei 15.30, precizează reprezentanţii CNAIR.
„Precizăm că reprezentanţii CNIR, antreprenorii şi cei implicaţi în organizarea evenimentului de deschidere a circulaţiei pe pod depun la această oră eforturi pentru a elibera partea carosabilă de balizele si parapetele de separare a sensurilor de circulaţie, precum şi de elementele folosite la eveniment, atfel încât circulaţia să se desfăşoare în condiţii de siguranţă”, a informat CNAIR.
UPDATE. Declaraţiile premierului Ciolacu: „Celebrăm astăzi munca serioasă, de bună calitate, prin inaugurarea acestui pod, spectaculos de altfel, România transmite Europei şi lumii întregi un mesaj clar: că vrem, ştim şi mai ales putem să ne cunstuim destinul ca o naţiune europeană puternică şi mândră”, aşa şi-a început premierul discursul de inaugurare.
Marcel Ciolacu a afirmat despre pod că este un exemplu în multe privinţe: „este un exemplu al muncii în echipă, al cooperării internaţionale într-o lume modernă şi plină de provocări. Un consorţiu italo-japonez a lucrat cot la cot cu zeci de subcontractori români. Firmele noastre au participat cu sute de oameni şi mii de maşini, utilaje, macarale şi tehnologie diversificată. Este şi un model de investiţie publică majoră cu un uriaş efect multiplicator: cele 500 de milioane de euro învestite în mare parte s-au întors în economia românească, mai ales în această regiune. Beneficiare sunt familiile a mii de angajaţi de la companii din judeţe precum Brăila, Tulcea şi Galaţi care au lucrat şi lucrează la finalizarea întregului obiectiv”.
UPDATE. Declaraţiile preşedintelui Iohannis: „Aceasta este cea mai amplă construcţie realizată în România în ultimele trei decenii… Avem o nouă dovadă, cât se poate de puternică, a faptului că şi în România, dacă există voinţă şi seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură”, a declarat preşedintele în cadrul ceremoniei de la pod.
„Construcţia aceasta este, cu certitudine, una dintre cele mai ambiţioase iniţiative de modernizare a infrastructurii de transport din România, realizată cu fonduri europene, cu expertiză internaţională de referinţă şi cu tehnologie de ultimă generaţie”, a mai spus preşedintele Iohannis.
„Ne dorim cu toţii o Românie mai conectată, cu drumuri mai bune, mai multe şi mai sigure”, a precizat preşedintele României.
UPDATE Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a numit podul peste Dunăre de la Brăila „un pod al speranţei, un pod al unirii”: „este până la urmă dovada că statul român ştie să investească”.
Cel mai lung pod peste Dunăre şi al treilea din Europa
Podul leagă judeţele Brăila şi Tulcea, dar asigură şi legătura dintre provinciile Muntenia, Dobrogea şi Moldova. Unul dintre picioarele podului se află aproape de intrarea în oraşul Brăila şi la doar 10 kilometri de oraşul Galaţi. Traversarea Dunării va fi gratuită în primii ani, iar la început aceasta se va face doar ziua astfel încât muncitorii să poată demonta schelele pe parcursul nopţii.
Potrivit autorităţilor române, obiectivul de la Brăila este cel mai lung pod suspendat din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.
De asemenea, podul este cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în ţară. Lucrarea a costat aproximativ 363 de milioane de euro, iar banii au fost alocaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională.
Din punct de vedere tehnic, podul are două benzi pe sens, trotuare şi o lungime de 1,9 kilometri. Uriaşele cabluri de ancoraj care susţin construcţia au în compoziţie fire de oţel care însumează 81.000 de kilometri.
În ceea ce priveşte drumurile de legătură, acestea sunt realizate doar parţial, urmând să fie finalizate pe parcursul anului. Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19 kilometri si două benzi de circulaţie pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,3 kilometri şi a fost proiectat cu o bandă de circulaţie pe sens. Soseaua care vine de la pod va fi legată de Drumul Expres Galaţi-Brăila aflat în construcţie.
Podul este proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 de ani, iar în primii 5 ani nu se va plăti taxă de trecere.