Actualitate
Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat 225.000 euro pentru consumatori, în primul semestru
Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) a recuperat pentru consumatori circa 225.000 euro în primul semestru al anului 2024, în creştere cu 62% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, informează, miercuri, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
ECC România este o direcţie în cadrul ANPC care instrumentează şi soluţionează pe cale amiabilă reclamaţii transfrontaliere.
Potrivit sursei citate, în această perioadă, ECC Romania a instrumentat peste 3.200 de solicitări sosite de la consumatori români şi circa 140 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor.
Cele mai multe reclamaţii au fost depuse din domeniul transporturilor (31%), respectiv transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto, 22% din domeniul îmbrăcăminte şi încălţăminte, 13% diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii), 13% mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă) şi 7% pe recreaţie şi cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.).
Faţă de primele 6 luni ale anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menţine în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, înregistrând, însă, o scădere a numărului de solicitări, susţin reprezentanţii ANPC.
Potrivit sursei citate, o creştere uşoară a fost consemnată la sesizările primite în urma achiziţiei online de îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilă şi echipamente de gospodărie spre deosebire de prima jumătate a anului trecut şi o scădere de circa 20% a ponderii reclamaţiilor din domeniul recreaţie şi cultură, susţin reprezentanţii ANPC.
„Aceste cifre demonstrează, încă o dată, eficienţa Centrului European al Consumatorilor din România. Şi, un lucru foarte important, serviciile pe care Centrul le furnizează sunt gratuite pentru toţi consumatorii”, a spus Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC, citat în comunicat.
ECC România face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul Reţelei.