Transporturi

Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor: România riscă să piardă 194 de milioane de euro atrași prin PNRR dacă nu acoperim partea de cofinanțare

Posted on

România riscă să piardă aproape 200 de milioane de euro, fonduri europene atrase prin programul PNRR dacă nu reușește să acopere partea sa de cofinanțare. O spune ministrul Transporturilor, care a declarat, în cadrul Conferinței Naționale Income Magazine Corporate „Viziune. Viteză. Viitor. Noua eră feroviară pune România în mișcare” că sunt în continuare discuții pentru a acoperi acești bani, însă până acum ministerul Finanțelor nu a alocat sumele necesare.

„Este adevărat, avem un total fonduri de 1,9 miliarde atrași spre calea ferată, iar prin Fondul de Modernizare ajungem undeva la 2,4 miliarde. Avem achiziționate anul acesta undeva la cinci trenuri, pe PNNR, urmând ca anul viitor să vină peste 120, cred că 125. Mai avem modernizări de cale ferată, electrificare. E adevărat că avem nevoie și de o parte de cofinanțare aici, și nu vorbim de o parte foarte mare, vorbim de 240-250 de milioane de euro. Ministerul de Finanțe nu a avansat încă aceste fonduri. Mai mult, riscăm să pierdem cei 194 de milioane pe care i-am atras deja dacă nu reușim să acoperim partea noastră de cofinanțare și partea de TVA. Am spus deja, 240 de milioane e foarte puțin pe lângă 2,4 miliarde care intră în economia României. Deocamdată nu am găsit ecou la ministerul de Finanțe, suntem în discuții cu dânșii și sperăm să fie mai deschiși și să reușim să atragem acești bani pentru că este o gură de oxigen pentru România, sunt investiții care se vor regăsi în economie.

Fondurile pe care le-am atrage se vor duce către achiziția de trenuri, avem scheme de ajutor de stat pentru fotovoltaice și pentru panouri electrice. Înseamnă mulți kilometri de cale ferată, noi ne propunem ca până în 2050 să ajungem la peste 3.000 de kilometri de cale ferată modernizați. Avem azi un total de 10.700 dintre care 4.000 ar fi electrificați și atunci, cu ajutorul acestor bani din PNRR ne propunem să ajungem până în 2050 la peste 3.000 de kilometri de cale ferată modernizați. După modernizări trenurile de călători vor putea circula cu 160 km/h, iar cele de marfă cu 120, și nu vom mai putea vorbi de de întârzieri mari.

Am fost acum două săptămâni cu domnul director de la infrastructură de la CFR pe o lucrare unde avem Alstom, Aktor și Arkada. Lucrează foarte bine dânșii acolo, am participat și la străpungerea unui tunel… nu știu ce orizont de timp avem, dar sper să se încadreze cu lucrarea, eu am văzut că lucrează foarte bine”, a declarat Ciprian Șerban în cadrul conferinței.

Cele mai citite știri

Exit mobile version