Business
Comisia Europeană a deschis o investigaţie oficială asupra AliExpress
Comisia Europeană a deschis o investigaţie oficială asupra platformei chineze de comerţ electronic AliExpress, condusă de gigantul tehnologic chinez Alibaba, cu privire la preocupările legate de difuzarea de conţinut ilegal, transmite CNBC.
Comisia, braţul executiv al Uniunii Europene, a deschis o anchetă legată de AliExpress în temeiul Legii sale de referinţă privind serviciile digitale (DSA), care a intrat în vigoare luna aceasta.
Legislaţia cuprinzătoare îşi propune să ţină sub control giganţii tehnologiei în domenii de la comportamentul anticoncurenţial până la asigurarea faptului că dezinformarea nu este răspândită pe platformele lor.
Investigaţia se concentrează asupra faptului dacă AliExpress ar fi încălcat DSA ”în domeni legate de gestionarea şi atenuarea riscurilor, de moderarea conţinutului şi mecanismul intern de tratare a reclamaţiilor, de transparenţa sistemelor de publicitate şi de recomandare, de trasabilitatea comercianţilor şi accesul cercetătorilor la date”, a spus comisia.
Comisia va analiza dacă a existat o lipsă de aplicare a termenilor şi condiţiilor proprii ai AliExpress, care interzic anumite produse care prezintă un risc pentru sănătatea consumatorilor, cum ar fi medicamentele false.
Ancheta se va concentra, de asemenea, pe dacă au existat încălcări ale DSA care le-au permis minorilor să acceseze materiale pornografice, despre care comisia a spus că utilizatorii le pot găsi încă pe platformă.
Alte domenii ale anchetei includ modul în care AliExpress recomandă produse utilizatorilor şi dacă site-ul de comerţ electronic respectă o regulă care permite un depozit de reclame care poate fi căutat, care sunt furnizate pe platformă.
Un purtător de cuvânt al AliExpress a spus că compania ”a lucrat şi va continua să lucreze cu autorităţile relevante pentru a ne asigura că respectăm standardele aplicabile şi vom continua să ne asigurăm că vom fi capabili să îndeplinim cerinţele DSA.”
Acesta a adăugat că ”AliExpress se angajează să creeze o piaţă sigură şi conformă pentru toţi consumatorii”.
Aceasta este a treia investigaţie oficială în cadrul DSA, după cele deschise împotriva TikTok şi a platformei de socializare X.