Tehnologie
Comisia Europeană înăsprește regulile pentru Booking și deschide o investigație de piață privind X
În temeiul Regulamentului privind piețele digitale (RPD), Comisia Europeană a desemnat astăzi Booking drept controlor de acces pentru serviciul său de intermediere online Booking.com și a decis să nu desemneze X Ads și TikTok Ads.
În paralel, Comisia a deschis o investigație de piață pentru a evalua în continuare obiecția prezentată în legătură cu serviciul de rețele de socializare online X.
Deciziile de astăzi vin în urma unui proces de analiză desfășurat de Comisie după primirea, la 1 martie 2024, a notificărilor din partea celor trei companii cu privire la statutul lor potențial de controlori de acces.
Pe baza autoevaluării efectuate de Booking, prezentată la 1 martie 2024, conform căreia Booking atinge pragurile relevante, Comisia a stabilit că acest serviciu de platformă esențial constituie un punct de acces important între întreprinderi și consumatori.
În paralel, Comisia a deschis o investigație de piață pentru a evalua în continuare obiecția prezentată la 1 martie 2024 în ceea ce privește serviciul de rețele de socializare online X. Această obiecție susține că, în pofida faptului că atinge pragurile, X nu se califică drept un punct de acces important între întreprinderi și consumatori. Investigația ar trebuie să se încheie în termen de cinci luni.
O altă obiecție a fost prezentată cu privire la serviciul de publicitate online X Ads. Comisia a concluzionat că, deși X Ads îndeplinește pragurile cantitative pentru desemnare în temeiul RPD, acest serviciu de platformă esențial nu se califică drept un punct de acces important. Prin urmare, Comisia a decis să nu desemneze X Ads.
În fine, Comisia a primit, la 1 martie 2024, notificarea din partea serviciului de publicitate online TikTok Ads al ByteDance, inclusiv o obiecție. Comisia a concluzionat că, deși TikTok Ads îndeplinește pragurile cantitative pentru desemnare în temeiul RPD, acest serviciu de platformă esențial nu se califică drept un punct de acces important. În consecință, Comisia a decis să nu desemneze nici TikTok Ads.