Aproximativ 22,9% dintre companiile din Uniunea Europeană au efectuat vânzări online în 2022, un nivel cu 0,1 puncte procentuale (pp) mai ridicat decât în 2021 (22,8%) şi cu 6,5 pp mai ridicat faţă de 2012 (16,4%), arată datele publicate luni de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
În rândul statelor membre UE, ponderea companiilor cu vânzări online variază considerabil. În 2022, cea mai ridicată pondere a fost în Lituania (38,9%), Suedia (38,1%) şi Danemarca (36,7%), iar cea mai scăzută în România (12,9%), Luxemburg (13,4%) şi Bulgaria (15,1%).
Ponderea companiilor care efectuează vânzări online variază semnificativ în funcţie de mărimea companiilor. În 2022, 45,9% din întreprinderile mari din UE au efectuat vânzări online şi 30,2% din firmele de mărime mijlocie. În contrast, 20,8% din micile companii au efectuat vânzări online în 2022.