Analize
Companiile globale vor aloca cu 30% mai mult pentru cheltuielile cu Gen AI, în 2024
Cheltuielile companiilor cu Inteligenţa Artificială Generativă (Gen AI) vor creşte cu 30%, în 2024, la nivel global, în timp ce piaţa cipurilor optimizate pentru această tehnologie va ajunge la peste 50 de miliarde de dolari, de la aproape zero în urmă cu doi ani, relevă un raport Deloitte, dat miercuri publicităţii.
Cuantumul cheltuielilor pe care companiile l-au înregistrat cu Gen AI în 2023 a fost de 16 miliarde de dolari.
Potrivit celei mai recente ediţii a raportului „Deloitte Technology, Media and Telecommunications (TMT) Predictions”, veniturile globale generate de cipurile create pentru Gen AI ar putea ajunge la 400 de miliarde de dolari, în 2027 şi, împreună cu alte cipuri care permit utilizarea de soluţii AI, ar putea reprezenta jumătate din valoarea tuturor semiconductorilor vânduţi.
În ceea ce priveşte serviciile de streaming, peisajul ar putea deveni mai complex, dar cu un salt semnificativ spre profitabilitate, principalii furnizori de servicii de streaming video la cerere din SUA oferind un număr dublu de tipuri de abonamente care includ diverse oferte cu beneficii specifice la preţuri diferite, de la o medie de patru opţiuni în 2023 la opt sau chiar mai multe până la finalul anului 2024.
Totodată, în zona dispozitivelor mobile, smartphone-ul ar putea avea unul dintre cei mai buni ani din istorie, în 2024, fiind folosite de trilioane de ori pentru autentificare, cum ar fi pentru accesarea site-urilor, efectuarea plăţilor online şi în magazine, deblocarea maşinilor şi accesul în clădiri. În acest context, costul anual al breşelor de date va creşte la peste cinci trilioane de dolari, în acest an.
Pe segmentul serviciilor de divertisment audio, cum ar fi podcasturile, platformele de streaming de muzică, radioul şi cărţile audio, raportul Deloitte arată că mai mulţi consumatori din întreaga lume vor opta pentru acestea, în acest an. Astfel, numărul mediu lunar de ascultători va ajunge la peste 1,7 miliarde pentru podcasturi, la 270 de milioane pentru cărţile audio, la 750 de milioane pentru platformele de streaming de muzică şi la aproape patru miliarde pentru radio.
De asemenea, în următorii doi ani, jucători din industria media, precum HBO Max, care a transformat seria de jocuri „The Last of Us” în serial de televiziune în 2023, şi Netflix, care a lansat oferte de jocuri video pe dispozitive mobile, inclusiv jocuri bazate pe filmele şi serialele disponibile abonaţilor săi, pun deja bazele pieţei de profil. Ponderea veniturilor încasate din drepturile de proprietate intelectuală asupra jocurilor video se va dubla, până în 2025, iar platformele mari care oferă servicii de streaming video vor include seriale şi filme bazate pe jocuri.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă fiscală şi juridică, consultanţă, consultanţă financiară şi managementul riscului către aproximativ 90% din companiile prezente în topul Fortune Global 500 şi mii de companii din sectorul privat.
În România, Deloitte este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă şi managementul riscului, consultanţă financiară, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie.