Actualitate
Constanța, destinația viitorului: Cum colaborarea dintre mediul public și privat și o strategie unică pot transforma litoralul românesc
România are șansa să-și adune toate forțele, ideile și strategiile ca să pună litoralul Mării Negre pe harta celor mai căutate destinații turistice din Europa. La conferința „Constanța, destinația viitorului”, organizată de Antena 3 CNN, experți și factori de decizie au discutat despre modalitățile de atragere a investițiilor și turiștilor, implicarea tinerilor în industria locală și dezvoltarea leadershipului regional. De asemenea, au fost prezentate soluții și practici de succes pentru o dezvoltare durabilă.
Enache Bucovală, președintele Organizației de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța, a subliniat colaborarea strânsă dintre autoritățile locale și mediul de afaceri.
„Este o discuție foarte productivă, în care noi am arătat un mesaj foarte clar că la Constanța autoritățile locale și-au dat mâna cu mediul de afaceri. Drept dovadă și acest parteneriat public-privat, care este OMD-ul, în care autoritățile locale au avut încredere în mediul privat, astfel încât să contribuie inclusiv la stabilirea strategiei de marketing turistic.
Vorbim despre OMD, în care mediul privat are posibilitatea să spună cum se vor cheltui banii, ce piețe vom promova.
În acest sens avem elaborată o strategie de marketing turistic care este pentru prima dată, că nu doar se prezintă pe masă ce este o strategie upgradabilă, timp de un an și jumătate, în care atât mediul privat, cât și cel public pot semnala punctele slabe ale strategiei, pentru că nu este obligatoriu că avem cea mai bună strategie, dar este perfectibil, asta este foarte important și așteptăm sugestii timp de un an jumătate, astfel încât promovarea destinației turistice Constanța, județul Constanța, care nu este doar zona costieră, ci este și zona continentală, bogate în obiective arheologice, în obiective ecumenice.
De asemenea, avem trasee de aventură, avem puncte gastronomice locale, deschidem inclusiv zona continentală către turiști”, a declarat Enache Bucovală, președintele OMD, în cadrul conferinței.
De asemenea, acesta a vorbit și despre nevoia de a le oferi turiștilor experiențe complete, nu doar locuri de cazare.
„Scopul nostru este să mărim această perioadă de înnoptări, pentru că media este undeva sub trei nopți și turiștii solicită o experiență, nu mai vor doar o cameră de hotel. Noi la această oră suntem în măsura de a crea un conținut și pachete turistice. Lucrăm în strânsă colaborare inclusiv cu hotelierii, cu agențiile de turism. Fiecare are bucățica lui, astfel încât să putem realiza excursii de o zi în județul Constanța. Avem crame. Deocamdată încă suntem în discuții, în așa fel încât să avem un produs turistic, dar până la anul sunt convins, pentru că vom reuși să facem acest acest produs integrat. La ora asta singurele posibilități ale turiștilor sunt să o facă pe cont propriu, adică clasic, cum avem cetățile din județ, dar încă nu avem un pachet turistic adecvat, dar îl vom avea cu siguranță, pentru că la asta lucrăm”, a mai declarat Enache Bucovală, președintele OMD.
Evenimentul „Constanța, destinația viitorului”, organizat de Antena 3 CNN, cu sprijinul Primăriei Municipiului Constanța, Cazinoului din Constanța și Consiliului Județean Constanța, a fost dedicat conectării liderilor din mediul de afaceri, autorităților locale și centrale, precum și experților din diverse domenii și este moderat de jurnalistul Adrian Ursu.