Business

Cum poți reveni pe creștere, după un an în care piața rezidențială a construcțiilor a scăzut cu peste 22%

Posted on

Foto: Facebook/Alumil

Este greu să-ți menții echilibrul când piața scade cu peste 22%, după ce și cu un an înainte se diminuase cu 6,6%. Alumil Rom Industry a reușit să atenueze reculul prin intermediul unei strategii complementare, dezvoltate constant de-a lungul mai multor ani, care a ajutat-o să își crească veniturile nete în primul trimestru din 2025.

Institutul Național de Statistică a anunțat, în februarie, că sectorul construcțiilor a înregistrat un an de contracție, după alți doi de creștere consecutivă cu peste 10%. Un „verdict” pe care jucătorii din piața de profil îl simțiseră deja pe propriile business-uri de mai multe luni. Volumul total al lucrărilor a scăzut în 2024 cu aproape 6%, cele de întreţinere şi reparaţii curente cu 11,2%, iar sectorul rezidențial – cu mai mult de 22%. Cauzele au fost numeroase și variate, de la menținerea pe creștere a prețurilor materialelor de construcții și înăsprirea condițiilor de acordare a creditelor, la impredictibilitatea fiscală, scăderea bugetelor sau blocajul PUZ-urilor.

Alumil Rom Industry, companie lisată pe Bursa de Valori București (BVB) și lider pe piața sistemelor arhitecturale din aluminiu, cu o cotă estimată la aproximativ 25%, a resimțit și ea contracția. Conform raportului anual publicat la finalul lunii aprilie, veniturile din vânzările realizate în 2024 au fost în scădere cu 4,3% față de anul anterior, iar profitul net s-a diminuat, la 5,31 milioane de lei. Pe primul trimestru din acest an însă, Alumil a înregistrat venituri nete de 24,91 milioane de lei, în creștere cu aproximativ 4,7% față de perioada similară a anului trecut. Profitul a fost însă în ușoară scădere, cu 23.310 lei.

O confirmare a faptului că măsurile luate de managementul companiei au atenuat parțial scăderea pieței. Nu este însă vorba doar de soluții punctuale, ci de o abordare proactivă promovată de Alumil pe parcursul mai multor ani.

O strategie dezvoltată pe principiul complementarității

Strategia Alumil Rom Industry se bazează pe mai multe direcții de dezvoltare care se susțin reciproc. Pe de o parte, este vorba de eficientizarea proceselor interne ale companiei prin utilizarea tehnologiilor de automatizare inteligente. Folosite inițial pe zona de logistică, acestea au fost extinse și către vânzări, pentru a reduce volumul sarcinilor repetitive. Inițiativa nu s-a oprit însă aici – Alumil analizează constant ce alte procese pot fi automatizate pentru a obține un randament superior și realizează proiecte-pilot pentru a testa eficiența soluțiilor și a metodelor de optimizare.

O altă direcție în care compania investește susținut este cea a eficientizării relației cu partenerii. Numărul total de clienți s-a situat în ultimii ani între 1.000 și 1.500, aceștia fiind, în principal, firme de tâmplărie din aluminiu. Pentru a asigura o interacțiune cât mai bună cu acestea, Alumil a implementat și dezvoltat constant platforma B2B MyAlumil, un sistem automatizat de plasare și monitorizare a comenzilor online, care oferă flexibilitate și transparență. Complementar, anul acesta urmează lansarea unei noi platforme – Alumil Build –, care permite partenerilor să obțină rapid oferte pentru tipologiile și sistemele uzuale, dar și estimări de necesar de materiale, costuri etc.

Procesul de transformare digitală nu se oprește însă la acest nivel – anul trecut, Alumil a lansat platforma MyWindows, destinată beneficiarilor finali. MyWindows le permite acestora să solicite direct oferte de la mai mulți parteneri autorizați ai companiei, selectați pe baza cerințelor specifice ale proiectelor, și integrează numeroase funcționalități inteligente, precum MyAI, care realizează o evaluare automată a partenerilor Alumil după mai multe criterii.

Nu tot business-ul companiei s-a mutat însă în online – Alumil Rom Industry a inaugurat încă din 2020 două hub-uri regionale la Cluj și la Iași, iar în 2023 la Slatina, care, alături de showroom-urile existente asigură o acoperire logistică și comercială extinsă la nivel național.

Produse noi și tehnologii sustenabile

Pentru a-și consolida poziția de lider de piață, Alumil își extinde constant oferta cu noi game premium de sisteme arhitecturale din aluminiu.

Produsele Alumil se remarcă prin design și performanțele superioare în materie de izolare termică și fonică, dar și prin numeroasele certificări internaționale „eco” obținute, precum cele primite din partea TÜV AUSTRIA Cradle-to-Cradle Products Innovation Institute. De altfel, componenta de sustenabilitate reprezintă unul dintre diferențiatorii cheie ai produselor Alumil la nivel global. Grupul elen din care Alumil Rom Industry face parte a lansat anul trecut un nou produs inovator, Loop80, realizat din 80% aluminiu reciclat și certificat conform standardelor internaționale.

Caracteristicile produselor Alumil – atât pe zona de sustenabilitate, cât și pe cea a performanțelor – le recomandă drept primă opțiune în realizarea locuințelor cu eficiență energetică crecută, conforme cu standardele nZEB (nearly Zero-Energy Building), adoptate deja și în România. De aceea, o altă direcție de acțiune a Alumil Rom Industry este dezvoltarea parteneriatelor cu studiourile de arhitectură care realizează proiecte de locuințe moderne.

Toate aceste direcții creează o strategie solidă de dezvoltare care permite Alumil Rom Industry să treacă cu bine prin perioadele de scădere ale pieței și să le valorifice optim pe cele de creștere. Iar potrivit datelor INS, în primele două luni din 2025, volumul lucrărilor de construcții s-a majorat cu peste 16%, față de perioada similară de anul trecut. Este prea devreme pentru a vorbi de relansare, însă, după cum o demonstrează rezultatele înregistrate deja de companie în primul trimestru, sunt speranțe reale.

Cele mai citite știri

Exit mobile version