Tehnologie
Debut în forţă al noului iPhone pe piaţa din China
Numărul de telefoane iPhone 16 vândute pe piaţa din China în primele trei săptămâni de la lansare este mai mare cu 20% comparativ cu vânzările modelului din 2023, un semnal pozitiv pentru grupul american Apple care în acest an a avut problemele în a câştiga teren pe cea mai mare piaţă de smartphone din lume, transmite Bloomberg.
Datele furnizate de firma de cercetare de piaţă Counterpoint Research arată că noul iPhone 16, lansat pe piaţă în luna septembrie, a înregistrat până acum performanţe superioare modelului precedent. În plus, consumatorii chinezi continuă să migreze spre modelele mai scumpe, astfel că vânzările de telefoane iPhone 16 Pro şi iPhone 16 Pro Max sunt mai mari cu 44% comparativ cu modelele comparabile lansate anul trecut.
Aceste date privind situaţia la trei săptămâni de la lansare sugerează că produsele lansate de Apple în 2024 au performanţe mai bune decât cele din 2023. Analistul Ivan Lam atrage atenţia asupra faptului că produsele din familia iPhone 15 au fost afectate de probleme de producţie încă de la început, ceea ce a afectat vânzările iniţiale. De asemenea, anul trecut principalul dispozitiv al celor de la Apple s-a confruntat cu o provocare acerbă din partea telefoanelor din seria Mate 60 lansate de Huawei Technologies Co. şi care i-au câştigat pe consumatorii locali cu procesoarele lor made-in-China.
„Graţie majorării fără probleme a producţiei, strategiei de preţ consistente şi valului iniţial de upgrade-uri ale actualilor utilizatori de iPhone, seria de telefoane iPhone 16 a înregistrat o creştere substanţială pe piaţa din China. Mixul de produs s-a îmbunătăţit şi el semnificativ”, susţine Ivan Lam.
În pofida startului bun pe piaţa chineză, telefoanele iPhone 16 se vor confrunta cu mai mulţi rivali locali în perioada următoare. Vivo a anunţat noul său telefon X200 Pro, Huawei este aşteptat să lanseze noua generaţie de telefoane Mate în noiembrie iar Xiaomi Corp. şi Oppo urmează să vină şi ei cu noi telefoane până la finele anului. China rămâne cea mai mare şi, potrivit directorului general de la Apple, Tim Cook, şi cea mai competitivă, piaţă de smartphone din lume.
Pentru grupul american Apple, telefoanele iPhone rămân cel mai important produs, în condiţiile în care sunt responsabile pentru aproape jumătate din vânzări şi atrag consumatorii să cumpere accesorii precum ceasurile Apple Watch sau abonamente la servicii precum Apple Music. Însă piaţa de smartphone stagnează de mai mulţi ani şi rămâne de văzut cum va performa cea mai nouă versiune de iPhone de-a lungul întregului ciclu de vânzări.