Transporturi
Delehant (Wizz Air): Am avut una dintre cele mai bune veri, cu o rată de finalizare a zborurilor de 99,5%
Wizz Air a înregistrat cel mai bun sezon de vară din istoria companiei, cu o îmbunătățire a punctualității zborurilor de aproape 22% și o rată de finalizare a acestora de 99,5%, deși a operat cu 7% mai multe zboruri comparativ cu 2024, a declarat, marți, Michael Delehant, Senior Chief Commercial and Operations Officer al companiei.
Wizz Air a prezentat un raport privind primele șase luni de progres ale planului de transformare ‘Customer First Compass’ în valoare de 14 miliarde euro, un cadru care plasează clienții în centrul fiecărui aspect al operațiunilor companiei.
Potrivit acestuia, compania a atins și 1.000 de zboruri pe zi în perioada de vârf a verii 2025.
‘Noi suntem o companie axată pe rezultate. Tocmai am încheiat sezonul de vară. Știți că lumea aviației este construită pe sezonul de vară, care, practic, începe la sfârșitul lunii martie și se termină spre sfârșitul lui octombrie, iar apoi urmează sezonul de iarnă, care cuprinde restul anului. Sezonul de vară este atunci când, evident, majoritatea oamenilor vrea să călătorească (…) fie aici, fie în alte locuri, și toată lumea vrea să plece. Este foarte aglomerat și, după cum ați observat de-a lungul anilor, devine din ce în ce mai aglomerat, ceea ce înseamnă că, într-un ecosistem, devine tot mai dificil ca fiecare piesă să se miște corect și în sincron’, a afirmat Delehant, într-o conferință de presă.
El a subliniat că, după ieșirea din pandemia de Covid, operatorul aerian nu era ‘la cel mai bun nivel al său’, iar lucrurile nu au mers conform așteptărilor.
‘După ce am ieșit din perioada Covid, ca să fiu sincer și transparent, nu eram la cel mai bun nivel al nostru. Am încercat să creștem rapid, dar lucrurile nu au mers așa cum ne-am așteptat. (…) Am ajuns la punctul în care, din păcate, am fost votați ca fiind una dintre companiile aeriene mai slabe în Marea Britanie, bazat pe punctualitate și alte statistici. (…) Așadar, de-a lungul timpului, am trecut prin multe ca linie aeriană, mai ales că suntem o companie care operează în Europa Centrală și de Est. Am avut două războaie în regiunea noastră și acum ne confruntăm și cu unele probleme la motoare, o provocare globală din cauza lanțurilor de aprovizionare afectate. Vestea bună este că oamenii noștri au reacționat excelent, investițiile noastre dau roade și am avut una dintre cele mai bune veri din istorie – sincer, una dintre cele mai bune din întreaga industrie. Am avut o rată de finalizare a zborurilor de 99,5%. Asta înseamnă că nu anulăm zboruri decât dacă este ceva ce nu putem controla – vremea, grevele controlorilor de trafic aerian (…)’, a afirmat oficialul Wizz Air.
În această perioadă, Wizz Air a demonstrat o schimbare majoră în modul în care servește clienții, raportând o creștere cu 10% a satisfacției generale a clienților.
‘Punctualitatea noastră a fost printre cele mai bune din Europa pe tot parcursul verii. Am îmbunătățit performanța cu 22 de puncte procentuale. Pentru noi, accentul principal este ora sosirii. Desigur, vrem să plecăm la timp, dar cel mai important este să ajungeți la timp, pentru că aveți planuri, odată ce aterizați (…) În prezent, suntem la în jur de 70% (din numărul de zboruri – n. r.), în ceea ce privește sosirea la timp (în intervalul de 15 minute). Ținta noastră este 80%, iar cea mai mare provocare rămâne gestionarea întârzierilor mari (peste 3 ore). Știm cu toții regulile pentru despăgubiri din Europa și ne asumăm responsabilitatea – nimeni nu își dorește întârzieri lungi. Asta e zona unde încă lucrăm intens’, a dat asigurări Michael Delehant.
Compania Wizz Air se află acum în prima jumătate a clasamentului operatorilor aerieni europeni.
Potrivit sursei citate, investițiile în tehnologie și în echipele operaționale au permis o reacție mai rapidă la perturbări, folosind soluții bazate pe inteligență artificială în centrul de control al operațiunilor și în serviciul pentru clienți.
De asemenea, compania a dislocat și asistenți suplimentari în cele mai aglomerate aeroporturi pentru a sprijini pasagerii și a asigura timpi de rotație eficienți, ceea ce a dus la o îmbunătățire de 34% a numărului de zboruri operate în rețeaua Wizz Air între aprilie și septembrie 2025, la șase luni de la lansarea programului.
‘Vorbind despre faptul că suntem o companie Ultra Low-Cost Carrier (ULCC), mulți clienți cred greșit că ‘low-cost’ înseamnă ‘ieftin’. De fapt, ULCC înseamnă eficiență extremă. (…) Operăm aeronave pe distanțe scurte în medie 12 ore și jumătate pe zi – un lucru pe care aproape nicio altă companie din lume nu îl face. Pentru a realiza asta, pentru a decola și ateriza la timp, pentru a colabora eficient cu aeroporturile, controlorii de trafic aerian și toți partenerii – și pentru a oferi tarife incredibil de mici – e nevoie de o organizare impecabilă. Am spus mereu: oferim bilete din Londra mai ieftine decât o pereche de adidași. De multe ori, plătiți mai mult pe taxi până la aeroport decât pe biletul de avion. Gândiți-vă la asta! E o lume complet diferită, așa că a trebuit să ne redesenăm procesele pentru a face ca toate aceste piese să funcționeze împreună.(…)’, a susținut reprezentantul companiei.
Wizz Air operează o flotă de 249 de aeronave Airbus A320 și A321. Wizz Air a raportat 62,8 milioane de pasageri în 2024. Compania este listată la Bursa de Valori din Londra.