Actualitate

Deoleo, cel mai mare producător de ulei de măsline din lume, spune că industria se confruntă cu unul dintre cele mai grele momente ale sale

Posted on

Foto: iStock

Grupul spaniol Deoleo, cel mai mare producător de ulei de măsline din lume, spune că sectorul de profil trebuie să treacă printr-o ”transformare profundă” în timp ce se confruntă cu unul dintre cele mai provocatoare momente din istoria sa, transmite CNBC.

O furtună perfectă a schimbărilor climatice, creşterea preţurilor, ratele ridicate ale dobânzilor şi inflaţia puternică şi-au făcut efectele pe întregul lanţ valoric al uleiului de măsline, în ultimele luni.

Doi ani consecutivi de căldură arzătoare în Spania au limitat recoltele de măsline, culminând cu o creştere a preţurilor fără precedent, care a uimit consumatorii şi veteranii din industrie deopotrivă.

Spania reprezintă mai mult de 40% din producţia mondială de ulei de măsline, ceea ce o face o referinţă globală pentru preţuri.

”Ne confruntăm cu unul dintre cele mai dificile momente din istoria sectorului”, a declarat Miguel Angel Guzman, director de vânzări la Deoleo.

”Inflaţia puternică, împreună cu ratele ridicate ale dobânzilor şi prognozele nefavorabile ale recoltei de ulei de măsline (în termeni de cantitate şi calitate, din cauza ciclului de secetă) au determinat creşterea considerabilă a preţurilor”, a spus Guzman.

Preţurile uleiului de măsline extravirgin din Andaluzia au atins un nivel record de 9,2 euro, sau 9,84 dolari pe kilogram, în ianuarie. În 19 aprilie, se tranzacţiona în jur de 7,8 euro, conform indicelui de referinţă Mintec, în scădere de la aproximativ 8 euro la sfârşitul lunii martie.

Preţurile uleiului de măsline au scăzut din cauza creşterii estimărilor de producţie şi a ploilor benefice din martie şi aprilie.

Deoleo, producătorul mărcilor de ulei de măsline de uz casnic precum Bertolli şi Carbonell, a spus că este convins că situaţia actuală este ciclică şi se aşteaptă la o revenire la ”o situaţie a preţurilor mai rezonabilă” atunci când recoltele viitoare revin la normal.

Cu toate acestea, în timp ce ploaia recentă din Spania a fost ”fără îndoială o veste pozitivă”, compania a dat un ton prudent cu privire la perspectivele preţurilor uleiului de măsline.

”Încă mai avem luni în faţă până să cunoaştem volumele posibile ale recoltei 2024/2025 şi, până la acel moment, aceste mişcări vor fi punctuale, iar preţurile vor continua să fie volatile. Între timp, sectorul are nevoie de o transformare profundă. Schimbări pe care la Deoleo le-am abordat cu un angajament ferm faţă de cele mai bune practici în materie de durabilitate, inovaţie şi calitate, cu accent pe consumator”, a spus Guzman.

Sectorul uleiului de măsline trebuie ”să preia frâiele”

Cea mai mare parte a ofertei mondiale de ulei de măsline provine din Marea Mediterană, ţările din sudul Europei, cum ar fi Spania, Italia şi Grecia, fiind printre cei mai importanţi producători mondiali.

Analiştii în seminţe oleaginoase au avertizat că măslinii sunt ”extrem de” vulnerabili la criza climatică.

Deşi de obicei pot face faţă temperaturilor ridicate şi sunt destul de toleranţi la secetă, condiţiile recente au fost prea mult.

Deoleo a spus că secetele şi temperaturile ridicate din timpul fazelor critice ale dezvoltării fructelor de măsline din ultimii ani au dus la deficite severe ale recoltelor spaniole – iar sectorul mai larg al uleiului de măsline este ”prin natură o industrie afectată de volatilitatea ridicată a preţurilor la origine”.

Compania a spus că preţurile la origine reprezintă până la 80% din costurile sale totale, adăugând că aceasta este ”o situaţie pe care trebuie să o abordăm, mai ales într-un context precum cel actual”.

Întrebat ce se poate face pentru a proteja mai bine măslinii de vremea extremă alimentată de climă, Guzman a spus: ”Sectorul trebuie să preia frâiele şi toţi actorii care fac parte din el trebuie să se transforme dacă dorim să reducem volatilitatea preţurilor şi să-i creştem. predictibilitate.”

El a adăugat: ”Acest lucru va fi esenţial pentru a preveni ca factorii externi, cu un impact mai mare sau mai mic asupra ofertei şi cererii, să aibă un efect atât de decisiv asupra preţului produsului şi, în consecinţă, asupra acţiunilor pe care companiile sunt nevoite să le întreprindă.”

Cele mai citite știri

Exit mobile version