Business
Digi Communications raportează venituri consolidate de 1,2 miliarde de euro la nouă luni
Digi Communications NV a raportat venituri consolidate de 1,2 miliarde de euro în primele nouă luni din 2023, în creştere cu 13% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei transmis.
Totodată, EBITDA ajustată (profitul înainte de deducerea cheltuielilor cu dobânda, impozite, depreciere şi amortizare) a urcat la 430,3 milioane euro (+16% faţă de 9L 2022).
În trimestrul trei al acestui an, operatorul de telecomunicaţii a consemnat venituri consolidate (incluzând venituri şi alte câştiguri) de 433,7 milioane euro, în urcare cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. EBITDA ajustată a crescut cu 19% comparativ cu rezultatul din T3 2022, ajungând la 150,4 milioane euro.
„Performanţa financiară susţinută este rezultatul direct al creşterii puternice a bazei de clienţi, determinată de o creştere substanţială a numărului de RGU în România şi Spania, în special în segmentul mobil, unde am înregistrat o creştere de 19%, respectiv 24% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe măsură ce continuăm expansiunea geografică a Digi în pieţele în care activăm, rămânem dedicaţi misiunii de a oferi servicii competitive superioare tuturor clienţilor noştri. Privind dincolo de 2023, suntem încântaţi să avansăm cu intrarea noastră în pieţele din Portugalia şi Belgia, unde ne propunem să replicăm modelul nostru de servicii accesibile şi de înaltă calitate, asigurând astfel creşterea noastră continuă în peisajul telecomunicaţiilor la nivel european”, a declarat Serghei Bulgac, CEO Digi Communications.
În T3 2023, Digi a continuat să crească la nivelul întregului portofoliu de servicii, depăşind 23,2 milioane de relaţii contractuale generatoare de venituri (RGU) în cele trei pieţe în care activează – România, Spania şi Italia, reprezentând o creştere de 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ofertele Grupului includ servicii de telefonie mobilă şi fixă, internet fix şi date şi servicii de televiziune cu plată.
În România, Digi oferă servicii de telefonie fixă şi divertisment printr-o reţea de fibră optică avansată din punct de vedere tehnologic. Grupul operează, de asemenea, o reţea de telefonie mobilă în România, care utilizează infrastructura de bază a reţelei de fibră optică. În Spania, Digi oferă servicii de telefonie mobilă, internet şi telefonie fixă, în timp ce în Italia, Grupul oferă exclusiv servicii de telefonie mobilă.
Segmentul de telefonie mobilă este proeminent, deoarece produce cel mai mare număr de RGU dintre toate categoriile de servicii ale Grupului, contribuind la 45% din totalul RGU la nivelul tuturor celor trei pieţe în care Digi activează. Continuând ritmul de creştere din trimestrele precedente, numărul de RGU din această categorie a ajuns la 10,5 milioane, o creştere cu 21%, reprezentând clienţii de telefonie mobilă din România, Spania şi Italia.
În România, segmentul de servicii de telefonie mobilă a ajuns la 5,6 milioane RGU, o evoluţie de 19% faţă de T3 2022. Serviciile de internet fix au înregistrat o creştere de 10%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 4,5 milioane RGU, în timp ce segmentul serviciilor de televiziune cu plată (cablu şi satelit) a înregistrat o creştere cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 5,6 milioane RGU. Împreună cu serviciile de telefonie fixă, numărul total de RGU de pe piaţa românească a fost de 16,7 milioane de clienţi, în creştere cu 10%.
Digi Communications N.V. este compania mamă a operatorului de telecomunicaţii RCS & RDS, liderul pieţei de televiziune cu plată şi servicii convergente de bandă largă din România, cu operaţiuni în Spania, Italia şi prezenţă în Portugalia şi Belgia.