Bănci

DNSC: Val de reclame false pe social media, care folosesc branding-ul BT

Posted on

Foto: iStock

Un val de reclame false referitoare la oportunităţi ireale de investiţii se propagă pe social media, folosindu-se de branding-ul BT, semnalează Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), pe pagina de Facebook a instituţiei.

„Banca Transilvania trage un semnal de alarmă pe canalele oficiale de comunicare cu privire la valul de reclame false de pe social media la oportunităţi ireale de investiţii, care se propagă acum pe pagini nou create ori compromise de atacatori. În ultimele zile, Directoratul a primit la rându-i multiple notificări de la utilizatori care semnalau astfel de ‘capcane’ care se foloseau de branding-ul #BT”, atenţionează experţii DNSC.

Aceştia precizează că, odată ce utilizatorul accesează postarea sponsorizată, este redirecţionat către un articol care încearcă să-l convingă să viziteze pagini de phishing. Atacatorii vor astfel să convingă potenţiale victime să-şi furnizeze date personale, financiare sau de autentificare pe site-uri controlate de ei, sub pretextul investiţiilor ce pot genera un profit solid într-un termen foarte scurt.

Specialiştii în securitate cibernetică recomandă: raportaţi astfel de postări pentru SCAM (fraudă) către reţeaua socială unde le întâlniţi; citiţi şi analizaţi cu atenţie informaţiile culese din mediul online; evitaţi accesarea link-urilor din astfel de postări sponsorizate care oferă oportunităţi rapide de îmbogăţire; nu furnizaţi date personale, de autentificare sau de card pentru a vă înscrie în astfel de programe-capcană; verificaţi întotdeauna pe site-ul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), la secţiunea „Alerte Investitori – Informări” şi secţiunea „Atenţie la Entităţi Neautorizate!” informaţii referitoare la posibile fonduri care au ca scop înşelarea investitorilor sau referitoare la fonduri neautorizate sau care nu prezintă încredere; în cazul în care aţi introdus date de card sau de autentificare la conturile de internet banking, sesizaţi imediat banca, iar dacă aţi fost păgubit prin această metodă depuneţi o plângere la Poliţie, fizic sau online; dacă observaţi în mediul online iniţiative similare, raportaţi-le ca fraudă către reţeaua socială şi către DNSC.

Cele mai citite știri

Exit mobile version