X, serviciul de social media cunoscut anterior sub numele de Twitter, va lansa două noi niveluri de abonamente pentru utilizatori, a declarat vineri proprietarul său, Elon Musk, transmite CNBC.
Un nivel va fi ”cost mai mic cu toate funcţiile, dar nu fără reduceri de reclame”, în timp ce celălalt va fi ”mai scump, dar fără reclame”, a spus Musk.
În această săptămână, X a anunţat că va începe un test care percepe utilizatorilor 1 dolar pe an în Noua Zeelandă şi Filipine, pentru ”a posta şi interacţiona cu alte postări”.
X a spus că testul face parte dintr-un program conceput pentru a combate spam-ul şi activitatea boturilor. Cei care renunţă vor putea citi doar postările.
Nu este clar dacă abonamentul anual de 1 dolar este unul dintre cele două noi niveluri de abonament la care se referă Musk.
Compania de social media are deja un serviciu de abonament de 8 dolari pe lună numit X Premium.
Utilizatorii care s-au înscris la acest abonament pot obţine bifa albastră pe contul lor, ceea ce înseamnă că a fost verificat şi are alte funcţii, cum ar fi posibilitatea de a edita o postare.
De când a preluat Twitter în octombrie 2022 şi a schimbat brandul în X, Musk a făcut schimbări radicale, inclusiv reduceri ale echipelor de încredere şi de siguranţă şi eliminarea bifei albastre din conturile care nu plătesc.
Bifa albastră a ajutat utilizatorii să identifice conturile autentice aparţinând unor persoane publice.
Musk a restabilit, de asemenea, conturile interzise anterior pe platformă.
Aceste schimbări i-au speriat pe agenţii de publicitate. În iulie, Musk a spus că fluxul de numerar al X rămâne negativ din cauza unei scăderi de aproape 50% a veniturilor din publicitate, cuplată cu ”datorii mari”.
Noile abonamente ar putea fi o încercare de a îmbunătăţi finanţele companiei şi de a deschide noi fluxuri de venituri.
X se confruntă cu provocări din partea servicii de socializare mai puţin mature, cum ar fi Threads şi Bluesky.