Tehnologie

Ferrari a început să accepte plata în criptomonede a maşinilor sale sport de lux în SUA şi o va face şi în Europa

Posted on

Foto: iStock

Ferrari a început să accepte plata în criptomonede a maşinilor sale sport de lux în SUA şi o va face şi în Europa, în urma solicitărilor clienţilor săi bogaţi, a declarat directorul său de marketing şi comercial, pentru Reuters.

Marea majoritate a companiilor de tip blue-chip s-au ferit de cripto, deoarece volatilitatea bitcoin şi a altor criptomonede le face impracticabile pentru comerţ.

Reglementările neregulate şi consumul ridicat de energie au împiedicat, de asemenea, răspândirea criptomonedei ca mijloc de plată.

Printre acestea se numără producătorul de maşini electrice Tesla, care în 2021 a început să accepte plata în bitcoin, cea mai valoroasă monedă cripto, înainte ca CEO-ul Elon Musk să o oprească din cauza preocupărilor legate de mediu.

Directorul de marketing şi comerţ al Ferrari, Enrico Galliera, a declarat că minerii de criptomonede au făcut eforturi pentru a-şi reduce amprenta de carbon prin introducerea de software nou şi o utilizare mai largă a surselor regenerabile.

”Ţinta noastră de a atinge neutralitatea carbonului până în 2030 de-a lungul întregului nostru lanţ valoric este absolut confirmată”, a spus el într-un interviu.

Ferrari a spus că decizia a venit ca răspuns la solicitările pieţei şi ale dealerilor, deoarece mulţi dintre clienţii săi au investit în cripto.

”Unii sunt tineri investitori care şi-au construit averea în jurul criptomonedelor. Alţii sunt investitori mai tradiţionali, care doresc să-şi diversifice portofoliile”, a spus el.

În timp ce unele criptomonede, cum ar fi cea de-a doua ca mărime, ether, şi-au îmbunătăţit eficienţa energetică, bitcoin atrage în continuare critici pentru extragerea sa consumatoare de energie.

Ferrari a livrat peste 1.800 de maşini în regiunea sa din America, care include SUA, în prima jumătate a acestui an.

Galliera nu a spus câte maşini se aştepta Ferrari să vândă prin cripto. El a arătat că portofoliul de comenzi al companiei a fost puternic şi complet rezervat până în 2025, dar compania a vrut să testeze acest univers în expansiune.

”Acest lucru ne va ajuta să ne conectăm cu oameni care nu sunt neapărat clienţii noştri, dar care şi-ar putea permite un Ferrari”, a spus el.

Compania italiană, care a vândut 13.200 de maşini în 2022, cu preţuri începând de la peste 200.000 de euro (211.000 de dolari) şi până la 2 milioane de euro, intenţionează să extindă schema de plăţi cripto în Europa până în primul trimestru al anului viitor şi apoi în alte regiuni în care criptomonedele sunt acceptate legal.

Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA) este cea mai mare regiune a Ferrari, reprezentând 46% din totalul livrărilor de maşini în prima jumătate a acestui an.

”Interesul este acelaşi în SUA şi Europa, nu vedem diferenţe mari”, a spus Galliera.

Ţările în care criptomonedele sunt restricţionate includ China.

Ferrari a apelat la unul dintre cei mai mari procesatori de plăţi în criptomonede, BitPay, pentru faza iniţială din SUA şi va permite tranzacţii în bitcoin, ether şi USDC, una dintre cele mai mari aşa-numite stablecoins.

Ferrari ar putea folosi alţi procesatori de plăţi în diferite regiuni.

”Preţurile nu se vor schimba, nici taxe, nici suprataxe dacă plătiţi prin criptomonede”, a spus Galliera.

Bitpay va transforma imediat plăţile în criptomonede în monedă tradiţională, în numele dealerilor Ferrari, astfel încât aceştia să fie protejaţi de fluctuaţiile de preţ.

”Acesta a fost unul dintre obiectivele noastre principale: să evităm, atât dealerii noştri, cât şi noi, să gestionăm în mod direct criptomonedele şi să fim protejaţi de fluctuaţiile lor mari”, a spus Galliera.

În calitate de procesator de plăţi, BitPay se va asigura că monedele virtuale provin din surse legitime şi nu sunt derivate din activităţi infracţionale sau pentru a fi folosite pentru a spăla veniturile din infracţiuni sau pentru a evada taxele.

Şeful de marketing şi comercial al Ferrari a spus că majoritatea dealerilor săi din SUA s-au înscris deja sau sunt pe cale să fie de acord cu schema.

”Sunt încrezător că alţii se vor alătura în curând”, a spus Galliera.

Cele mai citite știri

Exit mobile version