Analize

Filmul Barbie face rozul popular în business

Posted on

Filmul lui Barbie face furori la box-office, dând speranțe companiei Mattel de relansare a vânzărilor păpușii sale iconice. O schimbare de strategie în direcția divertismentului și o mulțime de produse legate de film, care deja s-au epuizat in magazine, potrivit Mattel – întruchipează speranța companiei privind viitorul afacerilor sale, scrie Bogdan Maioreanu, analist la eToro. 

După un început foarte bun, cu încasări peste 337 de milioane de dolari la nivel mondial, în al doilea weekend, Barbie a rămas în continuare în fruntea box office-ului american, adăugând 93 de milioane de dolari între vineri și duminică. Vânzările de bilete pentru „Barbie” au scăzut cu doar 43% față de debut și au clasat filmul pe locul 7 din istorie în topul vânzărilor din al doilea weekend. 

Succesul filmului a creat și o adevărată “Barbiemanie” în lumea afacerilor, Mattel semnând peste 167 de acorduri de colaborare pentru diverse produse. Linii speciale de produse Barbie pot fi găsite în magazinele Zara, Primark și GAP, printre altele. Crocs a produs o ediție specială a pantofilor săi, Aldo a creat pantofi cu toc, transparenți, cu brand-ul Barbie, iar Fossil o linie de ceasuri. Aceste acorduri, combinate cu succesul uriaș al filmului Barbie, ar trebui să aducă Mattel cel puțin 100 de milioane de dolari. 

Companiile care oferă gadgeturi Barbie pot conta, de asemenea, pe profituri similare.Conținutul virtual este oferit în Forza motorsport de la Xbox cu un pachet exclusiv Barbie cu mașinile din film. Chiar și controlerele de joc în roz foarte strălucitor pot fi achiziționate. AirBNB a prezentat casa Barbie, companii precum asigurătorul american Progressive și chiar și Google încearcă să profite prin strategia lor de publicitate de pe urma filmului de mare succes. Filmul lansează deja trenduri de modă, cum ar fi “barbiecore”, cu haine, pantofi și machiaj foarte roz. 

Barbie este primul film de cinema cu această păpușă iconică de la lansarea sa pe piață în 1959. Cu Margot Robbie în rolul lui Barbie și Ryan Gosling în rolul lui Ken, filmul face parte din noua strategie Mattel de a crea o punte de legătură între jucăriile sale și industria de divertisment. Exemplele de succes vin de la Lego, cu seturile de construcții tematice și filmele, și de la Hasbro, cu filmele Transformers, GI Joe și Cluedo, care au legat jucăriile și jocurile fizice de lansările cinematografice. 

Prin urmare, nu este surprinzător faptul că Mattel încearcă să profite de notorietatea mărcii Barbie. O imagine a noii strategii de divertisment a Mattel a fost oferită de emisiunea TV Barbie Dreamhouse Challenge, o emisiune de îmbunătățire a locuinței care transformă case obișnuite în case Barbie, difuzată pe HGTV, cu peste 4 milioane de telespectatori. Mattel folosește o strategie similară pentru a promova alte mărci ale sale, cum ar fi mașinuțele de jucărie – cu producții TV precum Hot Wheels – Ultimate Challenge, în care echipe de mecanici au creat mașini în mărime naturală pornind de la modele la scară Hot Wheels. Emisiunea Hot Wheels a fost a 16-a cea mai populară emisiune din rețeaua NBC și a 98-a în topul general, fiind urmărită de un număr total de 1 085 000 de persoane. Vânzările jucăriilor Hot Wheels se află pe o tendință anuală de creștere începând cu 2017. 

Valoarea brandului Barbie s-a dublat în ultimii doi ani, iar înainte de lansarea filmului a fost estimată la aproximativ 700 de milioane de dolari. Dacă trendul se menține după lansarea filmului de succes, valoarea sa poate ajunge la peste 1 miliard de dolari. De la crearea sa, Barbie a ajuns la rangul de cea mai populară păpușă din lume, cu vânzări de miliarde de dolari. Însă societatea evoluează, iar copiii trec tot mai mult de la jucăriile fizice la gadgeturi și ecrane. În al doilea trimestru al acestui an, vânzările de păpuși Mattel au crescut cu 10% comparativ cu anul trecut, în principal datorită creșterii vânzărilor de păpuși Monster High, prințese Disney și Frozen, dar vânzările de păpuși Barbie au scăzut. 

Cu toate acestea, după ce compania a publicat rezultatele din al doilea trimestru, investitorii și-au temperat entuziasmul. Prețul acțiunilor Mattel a pierdut 3,47% săptămâna trecută, dar rămâne totuși cu aproape 16% mai mare față de începutul anului. Având în vedere că filmul Barbie se îndreaptă spre câștiguri de peste 800 de milioane de dolari, nu este surprinzător faptul că Mattel pregătește alte 16 producții cinematografie care îi folosesc mărcile. Următoarele filme așteptate sunt Hot Wheels și Rock’em Sock’em Robots, cu Vin Diesel în rolul principal.

Cele mai citite știri

Exit mobile version