Business
Florăria online Floria.ro aşteaptă o creştere de 15% a vânzărilor de flori şi aranjamente de Florii şi Paşte
Florăria online Floria.ro aşteaptă o creştere de 15% a vânzărilor de flori şi aranjamente de Florii şi Paşte. Primul trimestru a adus afaceri de peste 900.000 euro, în creştere cu 5% faţă de 2023, anunţă compania. Valoarea medie a buchetelor comandate pe florăria online în acest an se menţine la 300 lei, nivel mediu înregistrat la nivel naţional şi în 2023.
”Floria.ro, florărie online, estimează o creştere de 15% a vânzărilor de flori şi aranjamente de Florii şi Paşte. Cele două momente sunt ocaziile în care se oferă cele mai multe flori în trimestrul al doilea din an, urmate de Sf. Constantin şi Elena (21 mai) şi finalul şcolii, în jurul datei de 15 iunie”, anunţă compania.
În primul trimestru al anului vânzările florăriei online au depăşit 900.000 euro, cu o creştere de 5% faţă de 2023.
”Pentru Florii şi Paşte mizăm pe o creştere de 15%, alimentată de comenzile corporate, dar şi de românii din străinătate, care trimit flori către familie şi prietenii din România. Potrivit statisticilor, în România sunt aproximativ 1,8 milioane de români care vor sărbători onomastica de flori. Dintre aceştia, aproximativ două treimi sunt femei, deci peste 1 milion de românce sărbătoresc ziua numelui de Florii. Ne-am propus să creştem oferind pe de-o parte o colecţie cu peste 1000 de buchete de flori de sezon, dar şi activând zona corporate, unde aranjamentele trimise de Paşte sunt completate de produse gourmet sau vinuri”, spune Marina Popescu, director general Floria.ro.
Valoarea medie a buchetelor comandate pe Floria.ro în acest an se menţine la 300 lei, nivel mediu înregistrat la nivel naţional şi în 2023. Românii stabiliţi în străinătate plasează însă comenzi cu o valoare medie mai mare cu până la 25% faţă de comenzile din România.
Valoarea medie a comenzii pe categoria de flori în cutie este de 200 lei.
”Serviciul de livrare a florilor în cutie are o adopţie accelerată, în special pentru destinatarii din oraşe mici din provincie. Serviciul nostru de bază, cu livrare în 2-4 ore de la confirmarea comenzii, acoperă peste 100 de oraşe cu livrare gratuită, avem cea mai extinsă reţea de parteneri. Însă pentru celelalte localităţi sau mediul rural, livrarea florilor în cutie, de pe zi pe alta, este o soluţie mult mai eficientă. Costurile de livrare pentru localităţile din afara ariei de livrare gratuită sunt semnificativ mai mici la livrarea în cutie, comparativ cu livrarea ultra rapidă dintr-o altă localitate”, explică Marina Popescu.
Adopţia serviciului de livrare flori în cutie are o dinamică accelerată de la lansare, la începutul anului trecut, în fiecare trimestru înregistrându-se creşteri de 30-50% faţă de trimestrul anterior.
Cele mai multe livrări de flori în cutie s-au realizat în localităţi din zona de Sud a ţării (Vâlcea, Prahova, Vrancea, Teleorman), dar şi în Constanţa, în special în staţiuni, în sezonul estival. În ceea ce priveşte livrările ultra-rapide, în 2-4 ore, cele mai multe comenzi se livrează în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi şi Braşov.
Floria.ro este o afacere născută în 2010. Din mai 2015, Floria este Furnizorul Oficial al Casei Regale a României pentru buchete şi aranjamente, iar în luna mai 2019 a fost floristul oficial al vizitei papale în România.