Tehnologie

Google, dată în judecată pentru 2,1 miliarde de euro de 32 de grupuri media

Posted on

Foto: iStock

Google, parte a grupului Alphabet, este dată în judecată pentru de 2,1 miliarde de euro (2,3 miliarde de dolari) de către 32 de grupuri media, inclusiv Axel Springer şi Schibsted, acestea susţinând că au suferit pierderi din cauza practicilor companiei în publicitatea digitală, transmite Reuters.

Iniţiativa grupului – care include companii editoriale din Austria, Belgia, Bulgaria, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Ungaria, Luxemburg, Ţările de Jos, Norvegia, Polonia, Spania şi Suedia – vine în timp ce autorităţile de reglementare antitrust iau măsuri împotriva afacerii Google cu publicitate digitală.

”Companiile media implicate au suferit pierderi din cauza unei pieţe mai puţin competitive, ceea ce este un rezultat direct al comportamentului greşit al Google”, se arată într-un comunicat emis de avocaţii lor, Geradin Partners şi Stek.

”Fără folosirea abuzivă a poziţiei dominante de către Google, companiile media ar fi primit venituri semnificativ mai mari din publicitate şi ar fi plătit tarife mai mici pentru serviciile de tehnologie publicitară.

În mod crucial, aceste fonduri ar fi putut fi reinvestite în consolidarea peisajului media european”, au spus avocaţii.

Aceştia au citat amenda de 220 de milioane de euro a autorităţii franceze de concurenţă împotriva Google pentru afacerea sa de tehnologie publicitară în 2021, precum şi acuzaţiile Comisiei Europene de anul trecut, pentru a susţine acuzaţiile grupului de companii.

Într-o declaraţie, un purtător de cuvânt al Google a spus că aceasta se opune procesului, adăugând că este ”speculativ şi oportunist”.

”Google lucrează în mod constructiv cu editorii din Europa… (instrumentele noastre de publicitate) se adaptează şi evoluează în parteneriat cu aceiaşi editori” , a arătat acesta.

Google a declarat anul trecut că nu este de acord cu acuzaţiile antitrust ale UE împotriva afacerii sale de publicitate digitală, unde este implicată atât în partea de cumpărare, cât şi în cea de vânzare a lanţului de aprovizionare.

Editorii din întreaga lume au deplâns în ultimii ani dominaţia în creştere a companiilor Big Tech în publicitate, pe măsură ce cota lor din venituri a scăzut.

Google este platforma de publicitate digitală dominantă în lume, potrivit analiştilor.

Grupul a declarat că a intentat procesul în faţa unui tribunal olandez din cauza reputaţiei ţării ca jurisdicţie cheie pentru cererile de despăgubire antitrust în Europa şi pentru a evita mai multe cereri în diferite ţări europene.

Alte companii din grup includ Krone din Austria, grupurile belgiene DPG Media şi Mediahuis, TV2 Danmark A/S din Danemarca, Sanoma din Finlanda, Agora din Polonia, Prensa Iberica din Spania şi Ringier din Elveţia.

Cele mai citite știri

Exit mobile version