Business

Henkel are ca obiectiv scăderea emisiilor de dioxid de carbon cu 100 de tone metrice, până în 2025

Posted on

Henkel continuă transformarea ecologică a operațiunilor sale globale, vizând reducerea emisiilor de dioxid de carbon, rezultate din activitatea companiei, cu 100 de milioane de tone metrice, între 2016 și 2025.

Potrivit celui mai recent raport de sustenabilitate, în perioada 2016-2023, Henkel a economisit deja peste 89 de milioane de tone metrice de dioxid de carbon, alături de clienții, consumatorii și furnizorii săi. De asemenea, în prezent, 89% din energia electrică folosită provine din surse regenerabile. Astfel, angajamentul Henkel pentru protejarea mediului și rezolvarea provocărilor sociale se reflectă atât în produsele și soluțiile oferite, cât și în utilizarea resurselor într-un mod eficient și neutru din punct de vedere climatic, în cadrul tuturor diviziilor sale.

În ceea ce privește divizia Adhesive Technologies, compania optimizează permanent tehnologiile pentru a sprijini conservarea resurselor în aplicațiile clienților săi. Un exemplu este facilitarea accesului la baterii EV de nouă generație, mai sigure și durabile, care vor fi prezentate la Battery Show Europe 2024, cea mai importantă expoziție pentru industria bateriilor destinate vehiculelor electrice din Europa, care are loc în perioada 18-20 iunie. Inovațiile includ adezivi care permit circularitatea bateriilor, facilitând repararea, reutilizarea și reciclarea acestora.

În plus, în calitatea sa de furnizor de soluții sustenabile pentru industria ambalajelor, divizia Adhesive Technologies și-a prezentat recent noile soluții inovatoare, în cadrul expoziției drupa 2024, de la Düsseldorf. De la ambalaje flexibile, la ambalaje din hârtie, benzi și etichete speciale, Henkel oferă un portofoliu complex de adezivi și tehnologii de suprafață menite să satisfacă cerințele industriei de ambalare și imprimare. De asemenea, noua gamă de adezivi și soluții de suprafață, Henkel RE, îmbunătățește reciclabilitatea ambalajelor, făcând posibilă utilizarea conținutului refolosit, în ambalajele noi ale produselor.

Pentru divizia Consumer Brands eliminarea, reducerea și, atunci când este posibil, recuperarea și reciclarea materialelor de ambalare reprezintă cel mai bun mod de a minimiza deșeurile și impactul acestora asupra mediului. Obiectivul Henkel în această direcție constă în reducerea cantității de material de ambalare, fără a compromite calitatea, performanța sau siguranța produselor. Consumatorii pot observa deja acest lucru, atât la nivel global cât și în România, la detergenții și produsele de îngrijire personală Henkel Consumer Brands. Astfel, o mare parte dintre produsele diviziei au trecut prin procese de transformare, pentru a deveni mai sustenabile.

Produse cosmetice și de îngrijire personală:

  • Marca got2b: gel – recipientul conține 50% plastic reciclat; șampon uscat – cutia conține 50% aluminiu reciclat; pudră de styling pentru volum  – sticla are în compoziție 50% plastic reciclat.
  • Marca Nature Box: sticlă – 100% Social Plastic, formulă integral vegană, ingrediente naturale, inclusiv uleiuri presate la rece.
  • Marca GLISS: 89% ingrediente de origine naturală, sticlă – 30% din PE reciclat.
  • Marca Schauma: sticla are în compoziție 98%-100% PET plastic reciclat, capacul conține 25% plastic reciclat.

Detergenți:

  • Marca Persil: produse certificate carbon neutral (ambalaj reciclat, zero deșeuri), eficient la spălare la 30 de grade, pentru economisirea energiei.
  • Marca Perwoll: sticlă din 75% plastic reciclat.
  • Marca Somat: detergent pentru mașina de spălat vase, eficient în ciclul ecologic și ciclul scurt la temperaturi scăzute pentru reducerea consumului de apă și energie.

Mai multe detalii despre eforturile Henkel în domeniul economiei circulare, găsiți accesând Henkel Sustainability Report 2023.

Henkel România derulează și în 2024 o serie de activități de voluntariat și implicare socială

În 2024, Henkel România continuă seria acțiunilor destinate dezvoltării durabile și voluntariatului, consolidând tradiția anilor precedenți. Astfel, în martie și aprilie, compania a organizat diverse acțiuni de conștientizare și educație ecologică pentru angajați și familiile acestora, inițiate de Consiliul de Sustenabilitate al Henkel România. Aceste inițiative se vor derula pe tot parcursul anului.

Activitățile și parteneriatele care au avut loc în martie și aprilie 2024:

  • Aniversarea Zilei Internaționale a Reciclării, la Buzău, pe 18 martie: 24 de angajați-voluntari Henkel au vizitat fabricile Greentech (reciclator de ambalaje din PET) și Greenweee (reciclator de electrice și electronice) și au studiat complexitatea procesului de reciclare. Acțiunea s-a desfășurat în colaborare cu Green Resources Management, parte din grupul european de reciclare GreenGroup, partenerul Henkel pentru îndeplinirea obiectivelor de reciclare a ambalajelor*.
  • Pe 5 aprilie, în anticiparea Zilei Pământului (22 aprilie), Henkel a continuat parteneriatul cu ONG-ul Viitor Plus, plantând 1.500 de puieți în localitatea Gheorghiței, din județul Prahova, cu ajutorul a 83 de voluntari din rândul angajaților Henkel România, și a elevilor de la școlile din zonă. Compania va acoperi costurile necesare pentru achiziția și îngrijirea puieților pentru următorii cinci ani.
  • Pe 21 aprilie, Henkel România a participat alături de ONG-ul Habitat for Humanity România la Semimaratonul Internațional București, cursa de 10 kilometri. Astfel, pentru al doilea an consecutiv, 24 de voluntari Henkel au făcut parte din echipa Runners for Humanity, alături de peste 200 persoane. Contribuția Henkel la această cauză umanitară a presupus atât sprijin financiar, în valoare de 5.000 de euro, cât și participarea activă a voluntarilor companiei – angajați și familiile acestora.

*Compania Henkel Romania monitorizează atent cerințele legislative naționale și europene, asigurându-și conformarea cu acestea în mod proactiv. În vederea îndeplinirii țintelor de reciclare și valorificare a deșeurilor de ambalaje, s-au stabilit condiții contractuale cu mai mulți furnizori credibili din piața deșeurilor de ambalaje.

Corporate Citizenship (la nivel global și în România)

Angajamentul social (Corporate Citizenship) reprezintă o parte importantă a responsabilității companiei Henkel, fiind puternic ancorat în valorile companiei. Împreună cu angajații săi, Henkel susține, la nivel global și în România, activități din zone diverse, precum mediu, nevoi sociale, proiecte comunitare, educație, sport și sănătate, artă și cultură. În calitate de membru responsabil al societății românești, Henkel România este implicată activ, de peste 25 de ani, în sponsorizarea mai multor proiecte ecologice, activități sociale și caritabile, sportive, proiecte educative si culturale. Detalii despre cele mai importante repere din istoria CSR a companiei găsiți accesând Sustenabilitate (henkel.ro).

Henkel România

Companie înființată în anul 1994, ca reprezentantă a Henkel Central Eastern Europe (Austria), Henkel are în prezent peste 500 angajați în România, și un portofoliu compus din peste 30 mărci, mii de produse de la detergenți și Produse pentru îngrijirea Locuinței, la Produse Cosmetice și de Îngrijire Personală, până la Adezivi comerciali, profesionali și industriali și tehnologii.

Henkel deține trei unități de producție în România (Pantelimon/ lângă București, Câmpia Turzii și Roznov).

Cele mai citite știri

Exit mobile version