Transporturi
Honda şi Nissan îşi propun să finalizeze discuţiile despre o fuziune în luna iunie 2025
Constructorii auto japonezi Honda şi Nissan ar urma să anunţe luni demararea negocierilor pentru înfiinţarea unei companii de tip holding şi îşi propun să ajungă la un acord până în luna iunie 2025, a declarat o sursă din apropierea discuţiilor pentru Reuters.
O fuziune între Honda şi Nissan ar crea al treilea mare grup auto mondial, în funcţie de numărul de vehicule vândute într-un an, după Toyota şi Volkswagen, într-un moment în care constructorii auto tradiţionali se confruntă cu provocări din partea Tesla şi a rivalilor chinezi.
Honda, al doilea mare constructor auto nipon după Toyota, are o capitalizare de piaţă de peste 40 de miliarde de dolari, în timp ce Nissan, al treilea constructor auto japonez, este evaluat la aproximativ 10 miliarde de dolari.
Cei doi producători auto japonezi vor organiza luni o conferinţă de presă comună, după reuniunile consiliilor de administraţie ale celor două companii, la care este aşteptat să participe şi Mitsubishi Motors, partenerul de alianţă al Nissan, a dezvăluit o sursă din apropierea acestui dosar.
Honda şi Nissan îşi propun să finalizeze discuţiile despre o fuziune în luna iunie 2025 şi să înfiinţeze o companie de tip holding în luna august, când acţiunile acestei companii ar urma să fie listate la bursă, în timp ce acţiunile Honda şi Nissan vor fi delistate. Honda ar urma să controleze majoritatea locurilor din board-ul holdingului, inclusiv cel de preşedinte, a adăugat sursa citată de Reuters.
Integrarea celor două renumite mărci japoneze ar reprezenta cea mai mare modificare a industriei auto mondială după ce Fiat Chrysler Automobiles şi PSA au fuzionat în 2021 pentru a crea Stellantis, în urma unei tranzacţii evaluate la 52 de miliarde de dolari.
Prin includerea Mitsubishi Motors, noul grup auto japonez ar urma să vândă peste opt milioane de autoturisme într-un an, depăşind actualul număr trei, grupul sud-coreean Hyundai şi compania afiliată Kia.
La fel ca şi alţi constructori auto străini, Honda şi Nissan au pierdut teren în China, cea mai mare piaţă auto din lume, pe fondul avansului BYD şi al altor constructori chinezi care produc automobile electrice şi hibride echipate cu cel mai modern software.
Grupul auto francez Renault, cel mai mare acţionar de la Nissan, este deschis în principiu la ideea unei fuziuni între Honda şi Nissan.