Tehnologie

Huawei şi BAIC au lansat Stelato S9, primul lor vehicul electric, la un preţ pornind de la 55.900 dolari, pentru a rivaliza cu Mercedes-Benz EQS

Posted on

Foto: iStock

Huawei şi BAIC au lansat marţi modelul Stelato S9, primul lor vehicul electric, la un preţ pornind de la 55.900 USD, cu intenţia de a rivaliza cu Mercedes-Benz EQS, relatează site-ul carnewschina.com.

Stelato S9 este un sedan de lux executiv, cu două niveluri de echipare, cu preţuri cuprinse între 399.800 şi 449.800 de yuani (55.900 şi 62.900 USD).

Vehiculul este conceput pentru a rivaliza cu modele consacrate, cum ar fi Mercedes-Benz EQS, combinând inovaţiile de înaltă tehnologie de la Huawei cu expertiza BAIC în producţia de automobile.

Stelato, un joint venture între Huawei şi BAIC, a apărut în cadrul Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA). Această colaborare combină expertiza Huawei, un gigant tehnologic, cu BAIC, o companie auto deţinută de stat din China.

Huawei contribuie cu software şi componente critice în acest parteneriat, în timp ce BAIC gestionează platforma şi producţia.

Huawei a folosit un model similar de colaborare cu alţi producători de automobile, precum Chery, JAC şi Seres.

Stelato S9 vine în versiuni cu un singur motor şi cu două motoare. Puterea maximă este de 227 kW şi, respectiv, 385 kW. Varianta cu dublu motor accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde.

Echipat cu o baterie de 100 kWh, oferă autonomii de până la 816 km CLTC pentru versiunea cu un singur motor şi 721 km CLTC pentru versiunea cu dublu motor.

Este construit pe o arhitectură de 800 V, permiţând o autonomie de 200 km cu doar cinci minute de încărcare.

Stelato S9 continuă designul Luxeed S7 şi Aito M9. Are linii minimaliste şi o bandă luminoasă distinctivă pe toată lăţimea.

Farurile cu proces de diamant şi un coeficient de rezistenţă de doar 0,193 Cd evidenţiază amestecul său de stil şi aerodinamică.

Vehiculul are o lungime de 5160mm, lăţimea de 1987mm şi înălţimea de 1486mm, cu un ampatament de 3050mm.

S9 prezintă o linie netedă a acoperişului şi uşi fără cadru. Oglinzile laterale electronice inteligente îmbunătăţesc vizibilitatea, reducând unghiurile moarte cu 60% în comparaţie cu oglinzile tradiţionale. Un far spate pe toată lăţimea şi un spoiler subtil în coadă de raţă disting designul sofisticat din spate al lui S9.

Stelato S9 are un ecran digital de 12,3 inci şi un ecran tactil central de 15,6 inchi, toate găzduite într-un aspect modern, orizontal. Caracteristici precum încărcarea fără fir de 50 de waţi, integrarea tabletei şi sistemul avansat HarmonyOS 4 îmbunătăţesc experienţa de condus.

Sistemul Huawei ADS 3.0 integrează tehnologii avansate de siguranţă, inclusiv evitarea coliziunilor şi frânarea adaptivă. Sistemul introduce evitarea coliziunilor cu aplicarea greşită a pedalei şi frânarea adaptivă de urgenţă (AEB) pentru diferite condiţii de drum, asigurând o frânare lină pe suprafeţe alunecoase, ploioase sau înzăpezite.

S9 are, de asemenea, un LiDAR de 192 de linii, cu o rază de detectare de până la 250 de metri, îmbunătăţind capacităţile de percepţie. În plus, acceptă funcţii complete de conducere autonomă şi parcare automată.

Modelele Aito şi Luxeed, sub umbrela HIMA, vor primi actualizarea ADS 3.0 începând din septembrie.

Stelato S9, o colaborare între Huawei şi BAIC, stabileşte un nou standard pentru vehiculele electrice de lux. Folosind priceperea tehnologică a Huawei şi expertiza BAIC în producţie, S9 se remarcă pe piaţa sedanelor electrice de lux prin preţurile, caracteristicile şi performanţa agresive.

Brandul Huawei Aito, un alt proiect HIMA, a livrat 181.197 de vehicule în prima jumătate a anului 2024, conducând startup-urile chineze NEV cu cel mai bine vândut SUV, Aito M9.

Bazându-se pe acest succes, Stelato îşi propune să capteze piaţa vehiculelor electrice de lux prin vânzarea a 120.000 de unităţi S9 anual.

Cele mai citite știri

Exit mobile version