Aproape un sfert dintre companiile globale (22%) utilizează, în prezent, în mod eficient, Inteligenţa Artificială Generativă (Gen AI), arată un studiu publicat, marţi, de unul dintre principalii furnizori de servicii digitale şi de consultanţă IT.
În acelaşi timp, cercetarea SoftServe relevă faptul că mai mult de jumătate dintre factorii de decizie afirmă că organizaţia lor a stabilit obiective de business pentru utilizarea Gen AI, însă peste 79% dintre aceştia sunt îngrijoraţi de capacitatea de a atinge aceste obiective cu nivelurile actuale de expertiză internă sau externă.
De asemenea, majoritatea companiilor au implementat cel puţin trei tipuri de aplicaţii, cu intenţia de a extinde utilizarea altor două tipuri şi planuri de a pilota cel puţin o altă aplicaţie în următoarele 12-18 luni, deşi 75% dintre respondenţi susţin că se confruntă cu dificultăţi în ceea ce priveşte pregătirea pentru Gen AI.
Potrivit sursei citate, doar 51% dintre lideri sunt extrem de încrezători că strategia lor actuală le va permite să atingă valoarea maximă Gen AI din viitoarele cazuri de utilizare, dar 77% sunt îngrijoraţi de potenţialul companiei lor de a capitaliza din punct de vedere business pe termen scurt sau lung.
În context, 89% din totalul organizaţiilor chestionate au declarat că întâmpină dificultăţi în pregătirea datelor de afaceri pentru utilizarea noii tehnologii de Inteligenţă Artificială.
La nivel general, 22% dintre companiile globale apelează, la ora actuală, la Gen AI, iar 90% sunt de acord că adoptarea unui plan de guvernanţă este imperativă pentru a asigura utilizarea responsabilă şi reducerea riscurilor generate de noua tehnologie.
„Deşi respondenţii sunt de acord că datele sunt esenţiale pentru strategii Gen AI eficiente, doar 3% au afirmat că organizaţiilor lor pot valorifica o gamă completă de şase sau mai multe tipuri de date de afaceri (date operaţionale, ale clienţilor, ale angajaţilor, ale codului sursă, publice şi ale partenerilor), ceea ce este dublu faţă de media respondenţilor care au indicat trei tipuri de date utilizate. În plus, persistă un decalaj în ceea ce priveşte competenţele tehnice, 88% dintre respondenţi afirmând că expertiza tehnică aprofundată devine din ce în ce mai importantă pentru integrarea datelor, optimizarea modelelor, dezvoltarea cazurilor de utilizare şi dezvoltarea ulterioară a aplicaţiilor”, se arată în concluziile studiului de specialitate.
În ciuda abundenţei cazurilor de utilizare, 80% dintre factorii de decizie susţin că angajaţii lor se confruntă în prezent cu dificultăţi în ceea ce priveşte conştientizarea tipurilor de utilizare şi înţelegerea generală a complexităţii Gen AI, în timp ce 90% afirmă că organizaţiile lor au nevoie de un partener cu capacităţi tehnice mai avansate pentru a vedea valoarea transformativă în cazurile de utilizare viitoare.
Conform studiului, companiile caută parteneri externi pentru suport în implementare accelerată (89%) şi o mai bună înţelegere a industriei lor (88%) pentru a le ajuta cu execuţia şi implementarea.
Studiul a fost comandat firmei de cercetare şi consultanţă Forrester Consulting pentru a evalua utilizarea actuală a Inteligenţei Artificiale Generative, pe un eşantion de 777 de factori de decizie din domeniul achiziţiilor de tehnologie.
SoftServe este o companie globală de IT, care oferă servicii de dezvoltare software şi consultanţă, prin intermediul a peste 60 de birouri aflate în întreaga lume. Printre clienţii companiei se află: IBM, Cisco, Panasonic, Cloudera, Henry Schein, Spillman Technologies şi alţii.