Business
Luca, lanțul românesc de simigerii creat în 2010, se extinde în Europa
Lanțul românesc de simigerii Luca iese în premieră în afara României și deschide prima sa covrigărie din străinătate în această lună.
Lanțul de simigerii este controlat de băcăuanul George Adragăi.
Intrat pe piața locală în 2010, lanțul de simigerii Luca are astăzi aproximativ 150 de puncte de vânzare.
În 2022, ultimul an raportat, compania care operează lanțul a avut afaceri de 367,9 milioane lei (plus 75% față de anul pandemiei 2021) și un profit net de 41 milioane lei (mai mare cu 34%), cu peste 2.000 de angajați.
Pentru anul trecut sunt însă deja indicate venituri de peste 100 de milioane de euro, o creștere de 42% față de anul precedent.
Anul trecut, în România au fost deschise 18 noi brutării, iar planurile pentru 2024 includ menținerea trendului ascendent atât pe piața din România, unde Luca intenționează să deschidă alte 20 de locații, cât și – de acum – la nivel internațional.
În această lună, Luca va deschide o simigerie la Varșovia. Polonia este prima piață externă în care intră lanțul românesc.
Oferta pe piața poloneză va include majoritatea produselor disponibile în prezent pe piața din România.
Prima brutărie sub marca Luca din Polonia va fi deschisă lângă ieșirea dintr-o stație de metrou.
Alegerea zonei este justificată de numărul mare de clădiri de birouri din zonă și de apropierea campusului universitar.
Lanţul de covrigării Luca intenționează să mai deschidă în Polonia 8-10 brutării până la sfârșitul acestui an, atât în centrul Varșoviei, cât și în alte orașe.
„Piața poloneză este matură și, din punct de vedere al obiceiurilor de consum, asemănătoare cu cea din România.
Sperăm ca, pe lângă gustul produselor, clienții polonezi să fie atrași și de raportul calitate-preț”, este argumentul companiei, potrivit profit.ro.