Transporturi
Maersk: Devierea navelor din Marea Roşie ar putea fi extinsă până în a doua jumătate a acestui an
A.P. Moller-Maersk, al doilea cel mai mare transportator oceanic la nivel mondial, sfătuieşte clienţii să se pregătească pentru o criză la Marea Roşie care s-ar putea extinde până în a doua jumătate a acestui an, transmite CNBC.
”Din păcate, nu vedem nicio schimbare în Marea Roşie în curând”, a declarat Charles van der Steene, preşedintele regional al Maersk America de Nord, pentru CNBC.
”Anticipăm că rutele de tranzit mai lungi ar putea avea loc în trimestrul doi şi, eventual, trei. Clienţii vor trebui să se asigure că au un timp de tranzit general mai lung integrat în lanţul lor de aprovizionare.”
Pe 5 ianuarie, Maersk a anunţat că suspendă călătoriile prin Marea Roşie şi Golful Aden pentru ”viitorul previzibil”, după atacul asupra Maersk Hangzhou.
După atacurile asupra a două nave Maersk sub pavilion american din 24 ianuarie, Maersk Detroit şi Maersk Chesapeake, Maersk Line, Limited – o subsidiară americană a Maersk, care operează în mod independent nave sub pavilion american – au anunţat că nu vor mai traversa Marea Roşie.
Viziunea prudentă a companiei globale de transport maritim şi logistică asupra condiţiilor de siguranţă din Marea Roşie vine în ciuda unei operaţiuni militare multinaţionale conduse de SUA în regiune, Operaţiunea Prosperity Guardian.
Potrivit datelor de apărare ale SUA, rebelii Houthi fie au atacat, fie au ameninţat navele comerciale de cel puţin 46 de ori din noiembrie.
În ciuda multiplelor lovituri ale SUA şi ale aliaţilor împotriva ţintelor rebele, Houthi au avertizat că atacurile lor ”vor continua până când agresiunea împotriva Gazei se va opri”.
Tranzitele mai lungi în jurul Capului Bunei Speranţe întârzie sosirea vaselor goale care se întorc în Asia pentru a prelua mai multe importuri din SUA.
Întârzierile afectează coerenţa comerţului, ceea ce poate afecta lanţul de aprovizionare.
Van der Steene a spus că îndeamnă companiile americane să rămână vigilente în evaluarea situaţiei Mării Roşii şi să fie agile în strategiile lor logistice ale lanţului de aprovizionare.