Tehnologie
MAI: HUB-ul de servicii online a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori într-un an de zile
HUB-ul de servicii online al Ministerului Afacerilor Interne, prin care cetăţenii pot solicita şi obţine diferite documente oficiale, a fost accesat, în doar un an de la operaţionalizare, de peste 4,5 milioane de ori, fiind înregistraţi 362.400 de utilizatori unici.
„Lucrătorii Direcţiei Generale de Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei au derulat, în perioada august 2022 – februarie 2023, activităţi de complexitate ridicată pentru operaţionalizarea proiectului HUB de servicii la nivelul MAI (Centrul de furnizare servicii electronice), oferind persoanelor interesate acces online la o serie de servicii ale structurilor MAI”, informează un comunicat al MAI transmis, marţi, AGERPRES.
La data de 1 februarie 2023, a fost operaţionalizat serviciul de eliberare online a cazierului judiciar.
„În aceeaşi perioadă, aproape 350.000 de cetăţeni au obţinut on-line certificatul de cazier judiciar, peste 210.000 de persoane au obţinut, din faţa calculatorului, istoricul sancţiunilor rutiere şi peste 980.000 de cetăţeni s-au programat prin intermediul HUB-ului MAI pentru obţinerea paşaportului”, arată sursa citată.
Simplificarea procedurilor de obţinere a unor documente de către beneficiari şi facilitarea interacţiunii on-line cu prestatorii de servicii publice sunt de natură a crea beneficii şi a diminua timpul de eliberare a unor documente, dar şi de a reduce costurile administrative prin evitarea deplasării la ghişeul de lucru cu publicul.
HUB-ul oferă un ghişeu unic de tip „one-stop-shop” pentru serviciile publice electronice ale ministerului, facilitând astfel accesul simplu şi eficient la informaţii şi resurse esenţiale.
„Cu o interfaţă intuitivă şi uşor de utilizat, HUB-ul se aliniază cerinţelor moderne de digitalizare, punând accentul pe uşurinţa de navigare şi interacţiune. De asemenea, prin adoptarea unui mediu ‘cloud ready’, sistemul este pregătit pentru a asigura securitatea şi accesibilitatea datelor în mod eficient”, precizează MAI.
Cetăţenii petrec mai puţin timp pentru obţinerea documentelor, deoarece nu se mai deplasează la secţia de poliţie şi nu mai stau la coadă, au costuri zero, iar serviciile sunt disponibile inclusiv pentru cetăţenii din diaspora.
Conducerea Ministerului Afacerilor Interne felicită specialiştii IT şi toţi angajaţii instituţiei care au făcut posibilă operaţionalizarea într-un timp scurt a unor servicii on-line destinate cetăţenilor şi încurajează continuarea proiectelor de acest gen, se mai menţionează în comunicat.