Aproape trei sferturi (72%) dintre consumatori se simt copleşiţi de prea multe opţiuni în momentul în care trebuie să ia o decizie de cumpărare, ceea ce a dus la abandonarea cumpărăturilor de către 74% dintre ei, în ultimul trimestru al anului 2023, conform unui studiu Accenture, dat publicităţii miercuri.
Sondajul „The Empowered Consumer” arată, totodată, că majoritatea oamenilor (71%) nu vede nicio îmbunătăţire sau chiar o creştere a timpului şi a efortului necesar pentru a lua o decizie de cumpărare. Această proporţie este formată din 41% care cred că a devenit mai greu şi 30% care nu văd nicio schimbare. În schimb, 29% consideră că este nevoie de mai puţin timp şi efort.
În ceea ce priveşte categoriile de produse, cercetarea evidenţiază provocările cu care se confruntă consumatorii atunci când încearcă să ia decizii de cumpărare. „Acestea nu se limitează la articolele cu preţ mare. De exemplu, consumatorii se simt mai puţin încrezători în rezervarea unui hotel decât în cumpărarea unei maşini. Rezervarea unui zbor este aproape la fel de stresantă ca şi obţinerea unui credit ipotecar, iar alegerea unei creme hidratante este la fel de importantă ca şi cumpărarea unei maşini de spălat”, se menţionează în concluziile studiului.
Potrivit sursei citate, pe baza conversaţiilor purtate cu directori din toate industriile, peste jumătate dintre consumatori (51%) sunt pe cale să adopte rapid şi la scară largă consilierii generativi AI, în următorii doi ani.
Cercetarea Accenture „Consumer Pulse Research 2024” a fost realizată online în perioada 6 – 12 decembrie 2023 pe un eşantion de 19.050 de consumatori din 12 ţări: Marea Britanie, SUA, China Mare, Australia, Canada, Canada, India, Germania, Franţa, Spania, Emiratele Arabe Unite, Brazilia şi Japonia.
Accenture este o companie globală de servicii profesionale, cu 733.000 de oameni care deservesc clienţi din peste 120 de ţări.