Tehnologie
Meta, Microsoft şi sute de alte companii deţin mărci comerciale asupra noului nume al Twitter
Decizia miliardarului Elon Musk de a schimba marca Twitter în X ar putea fi complicată din punct de vedere legal: companii precum Meta şi Microsoft au deja drepturi de proprietate intelectuală pentru aceeaşi literă, transmite Reuters.
X este atât de utilizat şi citat în mărcile înregistrate încât este un candidat pentru provocări legale – iar compania cunoscută anterior sub numele de Twitter s-ar putea confrunta cu propriile probleme în apărarea mărcii sale X, în viitor.
”Există o şansă de 100% ca Twitter să fie dată în judecată pentru asta de cineva”, a declarat avocatul pentru mărci comerciale Josh Gerben, care a spus că a numărat aproape 900 de înregistrări active de mărci comerciale din SUA care acoperă deja litera X într-o gamă largă de industrii.
Musk a redenumit luni reţeaua de socializare Twitter drept X şi a dezvăluit un nou logo pentru platforma de socializare, o versiune stilizată alb-negru a literei.
Proprietarii de mărci comerciale, care protejează lucruri precum nume de mărci, sigle şi sloganuri care identifică sursele de produse, pot pretinde încălcarea dreptului în cazul în care alte mărci ar provoca confuzie consumatorilor. Remediile variază de la daune băneşti până la blocarea utilizării.
Din 2003, Microsoft deţine o marcă X legată de comunicaţiile despre sistemul său de jocuri video Xbox.
Meta Platforms – a cărei platformă Threads este un nou rival al Twitter, deţine o marcă comercială federală înregistrată în 2019, care acoperă litera ”X” alb-albastru pentru domenii, inclusiv software şi social media.
Meta şi Microsoft probabil că nu vor da în judecată decât dacă se vor simţi ameninţate că X-ul Twitter încalcă capitalul de brand pe care l-au construit, a spus Gerben.
Cele trei companii nu au răspuns solicitărilor de comentarii.
Meta însăşi a atras probleme de proprietate intelectuală atunci când şi-a schimbat numele din Facebook.
Se confruntă cu procese în materie de mărci intentate anul trecut de firma de investiţii Metacapital şi compania de realitate virtuală MetaX şi a soluţionat un altul pentru noul său logo cu simbol infinit.
Şi dacă Musk reuşeşte să schimbe numele, alţii ar putea să pretindă marca ”X” pentru ei înşişi.
”Având în vedere dificultatea de a proteja o singură literă, în special una la fel de populară din punct de vedere comercial precum ”X”, protecţia Twitter se va limita probabil la o grafică foarte asemănătoare cu logo-ul X”, a declarat Douglas Masters, avocat în mărci înregistrate la firma de avocatură Loeb & Loeb.
”Sigla nu are prea multe elemente distinctive, aşa că protecţia va fi foarte îngustă”.
Insider a relatat mai devreme că Meta deţinea o marcă X, iar avocatul Ed Timberlake a scris pe Twitter că Microsoft deţinea la rândul său una.