Analize

Miza și evoluția brandului de angajator în 2024. Studiul Catalyst „Practicile curente în employer branding în România”

Posted on

Foto: iStock

Un brand de angajator puternic este extrem de important în orice strategie de dezvoltare a unei afaceri. Cu cât reușești să atragi angajați mai buni și mai implicați, cu atât cresc șansele să atingi obiectivele. De asemenea, brandul de angajator are un rol covârșitor și când vine vorba de succesul strategiilor de retenție. Nu în ultimul rând, pe piața forței de muncă este o concurență uriașă pentru recrutarea talentelor, iar o companie recunoscută pentru atenția pe care o acordă angajaților are mult mai multe șanse să convingă un canditat.

Un brand bun de angajator reprezintă un mare avantaj competitiv. Asta au remarcat și companiile din România, care ori au deja conturată o strategie de employer branding, ori lucrează la ea. Astfel, 60% dintre respondenții sondajului Catalyst „Practicile curente în employer branding în România” susțin că în companiile lor strategia este deja definită, în timp ce 33,9% susțin că aceasta este în lucru.

În funcție de strategia aleasă, obiectivele fiecărei companii pot să difere. Totuși, pentru 2024 sunt câteva priorități pe care cei mai mulți specialiști din companii le urmăresc. Astfel, extrem de importantă este optimizarea prezenței în social media 64,5%), creșterea nivelului de awareness al bradului de angajator în rândul candidaților (62,7%) și creșterea numărului de candidați relevanți care îi consider potențiali angajatori (59,1%).

În ceea ce privește comunicarea elementelor care țin de brandul de angajator în canalele tradiționale, cei mai mulți preferă să apeleze la site-urile specializate (39,1%) și la transmiterea comunicatelor de presă (37,7%).

Deoarece sectorul digital este în continua creștere, comunicarea care susține strategia de employer branding s-a adaptat noilor realități. Astfel, nicio campanie nu poate să excludă rețelele de socializare, un instrument interactiv popular în cazul multor segmente de public. Astfel, folosirea paginilor proprii de Social Media este modul cel mai frecvent în care se comunică lucruri care țin de brandul de angajator (75,5%), site-urile specializate în resurse umane ocupă locul al doilea în preferințele respondenților (70,9%), iar pe următoarele locuri se află ce campaniile plătite pe Linkedin (50%) și Facebook (36,4%).

Deși importanța brandului de angajator este recunoscută de aproape toți respondenții, probabil din cauza previziunilor în ceea ce privește situația economică și modificările legislative, sunt mai multe companii care anunță că își vor reduce bugetele de employer branding față ed cle care anunță creșteri ale sumelor alocate. 

Studiul Catalyst „Practicile curente în employer branding în România” a fost realizat pe un eșantion de 115 respondenți, profesioniști în employer branding sau responsabili de dezvoltarea strategiei de employer branding. Aceștia reprezintă companii din 19 domenii de activitate, cele mai multe fiind multinaționale cu prezență globală (60%) și companii cu mai mult de 1.000 de angajați pe plan local (46,1%). Sondajul s-a desfășurat în mediul online, în perioada ianuarie 2024-martie 2024.

Cele mai citite știri

Exit mobile version