Business
PepsiCo a obţinut rezultate financiare peste aşteptări în primul trimestru, datorită cererii internaţionale şi preţurilor mai mari
PepsiCo a obţinut rezultate financiare peste aşteptări în primul trimestru, datorită cererii internaţionale pentru sucurile şi gustările sale, precum Cheetos şi Doritos, şi preţurilor mai mari, chiar dacă a înregistrat o încetinire în Statele Unite, transmite Reuters.
Consumatorii din Europa, Asia Pacific şi China au dat bani pentru sucurile şi chipsurile scumpe ale PepsiCo, în timp ce clienţii din SUA au redus achiziţiile din cauza bugetelor mai strânse.
”Am avut trei ani de… inflaţie masivă şi aceasta trebuie absorbită şi cred că impactul cumulat al acesteia a pus o mică presiune asupra consumatorului. Dar ne aşteptăm să se reducă odată cu trecerea timpului”, a spus directorul financiar Jamie Caulfield.
Preţurile medii ale companiei au crescut cu 5% în primul trimestru. Volumul său organic a scăzut cu 2%, comparativ cu o scădere de 4% observată în trimestrul al patrulea.
Afacerile internaţionale au reprezentat aproximativ 40% din veniturile PepsiCo pentru anul fiscal 2023, în timp ce afacerile sale din America de Nord au reprezentat restul.
PepsiCo şi-a extins portofoliul pe pieţele dezvoltate şi emergente pentru a stimula cererea prin lansarea de produse precum ovăzul instant Quaker aromat şi băutura energizantă Celsius, a declarat CEO-ul Ramon Laguarta.
Vânzările din primul trimestru la cea mai mare afacere a PepsiCo, unitatea de băuturi din America de Nord, au crescut cu 1%, în timp ce volumul organic a scăzut cu 5%.
Vânzările totale la unitatea sa Quaker Foods din America de Nord au scăzut cu 24% după rechemarea produselor Quaker făcute, făcută pentru prima dată în SUA în decembrie, din cauza unei potenţiale contaminări cu salmonella.
PepsiCo se aşteaptă ca afacerile sale din America de Nord să se îmbunătăţească treptat, pe măsură ce impactul asociat cu rechemarea produselor este moderat.
Venitul net al companiei în primul trimestru a crescut cu 2,3% la 18,25 miliarde dolari, depăşind estimările LSEG, de 18,07 miliarde dolari.
Profitul de bază al PepsiCo, de 1,61 dolari pe acţiune, a depăşit aşteptările de 1,52 dolari.
”Acesta va fi un alt an de creştere a veniturilor determinată de preţuri, chiar dacă preţurile au scăzut”, a spus analistul Wedbush Gerald Pascarelli.