Transporturi
Porsche avertizează că sectorul de lux nu este imun la problemele economice
Constructorul german de automobile sportive Porsche a raportat miercuri rezultate trimestriale în linie cu aşteptările dar a avertizat totuşi că sectorul de lux suferă şi el de pe urma costurilor ridicate şi a diminuării încrederii consumatorilor pe măsură ce dobânzile cresc, transmite Reuters.
„Guvernele majorează puternic dobânzile, asta creează o situaţie în care consumatorii sunt reticenţi să investească într-un nou produs”, a declarat directorul financiar de la Porsche, Lutz Meschke.
Săptămâna trecută, şi directorul general de la Tesla, Elon Musk, s-a declarat el îngrijorat că majorarea costurilor cu împrumuturile îi va împiedica pe potenţiali clienţi să îşi permită vehiculele Tesla, în pofida unor reduceri substanţiale de preţuri. Şi alţi mari constructori auto au adoptat o atitudine mai prudentă.
Inflaţia ridicată şi incertitudinile economice au afectat apetitul cumpărătorilor pentru produse de lux, după mai mulţi ani de cerere puternică, ceea ce a afectat vânzările trimestriale ale unor mărci importante precum LVMH sau Kering, proprietarul Gucci.
„Suferim şi noi ca întreaga economie. Asta afectează industria de lux, este evident dacă analizezi evoluţia acţiunilor tuturor retailerilor de lux din lume”, a spus Lutz Meschke.
Totuşi, Porsche a raportat miercuri o creştere de 9% a profitului operaţional, până la 5,5 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului. Porsche a livrat 242.722 de vehicule în primele nouă luni, în creştere faţă de cele 221.512 vehicule livrate în perioada similară a anului trecut. Veniturile din vânzări au crescut cu 30,13 miliarde de euro, de la 26,75 miliarde de euro în 2022.
Pentru ansamblul anului 2023, Porsche se aşteaptă în continuare la o rentabilitate operaţională din vânzări cuprinsă între 17% şi 19%. Această prognoză se bazează pe ipoteza că veniturile din vânzări se vor situa între 40 şi 42 de miliarde de euro.