Business
Purcari a raportat un profit net în creştere cu 22% după primele şase luni din 2023
Producătorul de vin Purcari Wineries PCL a afişat o creştere a profitului net cu 22% în prima jumătate a acestui an şi un avans cu 30% al veniturilor, potrivit rezultatelor pentru primul semestru al 2023 transmise joi Bursei de la Bucureşti.
Profitul net s-a cifrat la 25,54 milioane lei iar veniturile companiei au ajuns la 161,4 milioane de lei.
„Suntem încântaţi să vedem o creştere continuă şi puternică a veniturilor de 30%, pentru al doilea trimestru consecutiv. De asemenea, vedem premise bune de îmbunătăţire a marjelor începând cu al doilea semestru. În general, simţim că suntem într-o poziţie puternică, majorând cota de piaţa pe fondul slăbiciunii economice generale din lume. Poziţionarea noastră în segmentul de lux accesibil îşi demonstrează încă o dată rezilienţa, ceea ce este foarte încurajator”, a declarat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries PCL.
În România, compania a afişat o creştere cu 40% a veniturilor în S1 faţă de perioada precedentă a anului trecut iar în Moldova avansul a fost de 11% an la an.
Purcari Wineries Public Company Limited, cu brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza şi Angel’s Estate, este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri şi brandy din regiunea Europei Centrale şi de Est. Grupul gestionează aproximativ 1.450 de hectare de podgorii şi operează şapte platforme de producţie în România, Moldova şi Bulgaria.
Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucureşti cu simbolul WINE.