Actualitate
Rata mare de rotaţie a personalului şi lipsa personalului calificat, o parte dintre problemele industriei ospitalităţii
Rata mare de rotaţie a personalului, lipsa personalului calificat şi stresul crescut reprezintă doar câteva dintre problemele cu care se confruntă industria ospitalităţii, a afirmat miercuri Adriana Cioca, preşedinta Camerei de Comerţ Elveţia-România (CCE-R), la un eveniment de specialitate.
Potrivit acesteia, programele de formare şi oportunităţile de avansare în carieră îmbunătăţesc abilităţile angajaţilor şi sporesc motivaţia şi loialitatea acestora. Ea a subliniat că angajaţii acestei industrii au nevoie de servicii de muncă adecvate, salarii competitive şi pachete de beneficii atractive.
„Industria ospitalităţii se confruntă cu mai multe provocări. Rata mare de rotaţie a personalului, lipsa personalului calificat şi stresul crescut sunt doar câteva dintre problemele cu care ne confruntăm. Pandemia COVID-19 a venit pe primul loc cu nevoia de a ne concentra pe bunăstarea clienţilor noştri, o altă provocare căreia trebuie să-i facem faţă. Sprijinirea angajaţilor nu este doar o obligaţie morală, ci şi o strategie inteligentă de afaceri. Angajaţii motivaţi şi mulţumiţi oferă servicii de cea mai bună calitate, ceea ce duce la satisfacţia clienţilor şi la succesul afacerii pe termen lung. Pentru a susţine capitalul uman, trebuie să investeşti în formarea şi dezvoltarea profesională a angajaţilor noştri. Programele de formare şi oportunităţile de avansare în carieră nu numai că îmbunătăţesc abilităţi angajaţilor, ci sporesc motivaţia şi loialitatea acestora. De asemenea, trebuie să oferim servicii de muncă adecvate, salarii competitive şi pachete de beneficii atractive”, a menţionat Adriana Cioca, la evenimentul „Susţinerea capitalului uman în industria ospitalităţii”, organizat de Academia de Studii Economice (ASE) din Bucureşti şi EHL Advisory Services (Ecole hoteliere de Lausanne), cu sprijinul Winsed.swiss Education Group (WEG).
La rândul său, Ray F. Iunius, CEO, Winsed.swiss Education Group, a anunţat că în toamna acestui an vor începe cursurile programului postuniversitar „Strategic Hospitality Management”, ajuns la a patra serie. Acesta este un proiect comun al Academiei de Studii Economice din Bucureşti (ASE) şi EHL Advisory Services (EAS), realizat cu sprijinul Winsed.swiss Education Group (WEG).
El a subliniat că obiectivul programului este de a le îmbogăţi competenţele participanţilor şi de a le modela o mentalitate orientată spre performanţă, necesare pentru a excela în roluri de management. Totodată, programul aduce o contribuţie semnificativă la dezvoltarea industriei ospitalităţii în România şi nu numai.
Preşedinta Camerei de Comerţ Elveţia-România a precizat că Elveţia este recunoscută la nivel global pentru excelenţa în management-ul industriei ospitalităţii. Astfel, implementarea unor practici sustenabile după modelul elveţian poate aduce beneficii imense pe termen lung României, unde potenţialul turistic este uriaş.
„Şcolile elveţiene oferă programe care combină teoria cu practica, pregătind studenţii să exceleze în această industrie în care calitatea serviciilor este probabil principalul indicator evaluat de clienţi. Sunt mândră să văd aici un parteneriat româno-elveţian. Standardele înalte de calitate, atenţia la detalii şi orientarea către client sunt caracteristici esenţiale ale modelului elveţian care au pus bazele excelenţei în industria ospitalităţii. În România, unde potenţialul turistic este uriaş, implementarea unor practici sustenabile după modelul elveţian poate aduce beneficii imense pe termen lung. În acest context, Camera de Comerţ Elveţia-România funcţionează ca un catalizator pentru colaborarea dintre cele două ţări, facilitând schimbul de cunoştinţe şi bune practici”, a mai spus Adriana Cioca.
Potrivit acesteia, unul dintre obiectivele CCE-R este acela de a susţine parteneriatele academice şi de a contribui la pregătirea viitoarelor generaţii de manager în industria de ospitalitate.
„Încurajez toate persoanele din această industrie interesate să atingă nivelul cel mai mare de calitate, să se înscrie în acest program. Să înceapă practicând cu zâmbet şi să fie cei mai buni în ceea ce învaţă să facă”, a adăugat Adriana Cioca.
Ray F. Iunius a menţionat că studenţii ţintă ai programului menţionat sunt oameni care lucrează în industrie de minimum doi ani, care vin să-şi împărtăşească experienţa colegilor şi doresc să înveţe mai mult, să poată să-şi continue meseria, să fie promovaţi şi să performeze în firmele din care vin.
„Toţi cei care au de-a face cu ospitalitatea sunt bine-veniţi în acest curs. Avem studenţi de la grupurile de cash & carry precum Metro sau Selgros, studenţi de la McDonald’s, deci nu numai hoteluri sau restaurante. Prin acest curs se urmăreşte îmbunătăţirea profesionalismului şi, în special, schimbarea modului de a gândi într-unul care va ajuta şi mai mult atât firma, dar şi cariera personală a fiecăruia”, a menţionat Ray F. Iunius.
Potrivit acestuia, cursurile au o durată de nouă luni, minimum trei zile pe lună.
„Este un efort din partea firmei pentru că două zile pe lună nu va lucra cu toate că va fi plătit şi o zi, adică sâmbăta, este efortul candidatului. În unele luni sunt chiar două module, dar vrem să terminăm în maximum nouă luni cu două diplome, o diplomă de la universitate hotelieră din Lausanne şi o diplomă de la ASE, instituţie publică renumită şi acreditată de Ministerul Educaţiei. Cursurile au loc în cadrul ASE, opţional, ultima săptămână, la Lausanne”, a adăugat Ray F. Iunius.
El a menţionat că fiecare firmă plăteşte pentru candidaţii pe care îi trimite, iar taxa cursului se ridică la 5.800 euro pentru fiecare cursant.