Transporturi
Renault a revenit pe profit în 2023, cu un rezultat net de 2,2 miliarde de euro
Grupul Renault a confirmat miercuri revenirea sa pe profit după mai mulţi ani dificili, în condiţiile în care vânzările au crescut graţie noilor modele, iar majorările de preţuri au permis grupului să atingă o marjă operaţională record, informează AFP.
Compania care deţine mărcile Renault, Dacia şi Alpine a realizat anul trecut un profit net de 2,2 miliarde de euro, după pierderile mari suferite în 2022, ca urmare a deprecierii activelor sale ruseşti.
Cifra de afaceri a grupului Renault a crescut cu 13,1%, până la 52,4 miliarde de euro. Acest lucru se datorează creşterii cu 9% a volumelor de vânzări, în special la marca low-cost Dacia şi pe segmentul automobilelor compacte, dar şi impactului creşterilor de preţuri şi a numărului de automobile din gama superioară vândute.
Marja operaţională a Renault a atins un nivel record de 7,9%, comparativ cu una de 5,5% înregistrată în anul anterior, depăşind estimările analiştilor.
„Este o zi de care suntem mândri, cu rezultate istorice pentru grupul nostru”, a declarat directorul financiar de la Renault, Thierry Pieton, într-o conferinţă de presă. „Aceste rezultate demonstrează succesul noilor noastre modele”, a adăugat Pieton.
„Fundamentele noastre nu au fost niciodată atât de solide şi nu se pune problema să ne oprim aici”, a declarat, la rândul său, directorul general Luca de Meo.
Rezultatele Renault pe 2023 includ o contribuţie de 797 milioane de euro care are legătură cu parteneriatul cu constructorul auto japonez Nissan. Vânzarea de către Renault a unui pachet de acţiuni Nissan echivalent cu 5% din capitalul constructorului japonez i-a adus grupului francez alte 764 milioane de euro.
În aceste condiţii, echipa managerială de la Renault va propune acordarea unor dividende de 1,80 euro pe acţiune, peste estimările analiştilor.
Pentru 2024, Renault mizează pe o marjă operaţională de peste 7,5% şi pe un flux liber de numerar de peste 2,5 miliarde de euro. De asemenea, grupul are de gând să lanseze 10 modele în acest an, printre care se vor număra automobilele electrice Renault 5 şi Scenic.
„Rămânem prudenţi din punct de vedere al volumelor, ne concentrăm pe calitatea vânzărilor şi înlocuim vehiculele cu un anumit nivel de profitabilitate prin noi lansări mult mai profitabile”, precum SUV Renault Rafale şi Dacia Duster, a precizat directorul financiar Thierry Pieton.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.