Tehnologie
Retailerii accelerează transformarea digitală cu soluții personalizate pentru a rămâne competitivi
Într-un an marcat de provocări economice și schimbări în comportamentul consumatorilor, Zitec, lider în soluții de transformarea digitală, anunță pentru prima jumătate a anului 2024 o creștere de 25% a veniturilor liniei de business Retail și Distribuție și consolidarea portofoliului de clienți cu noi proiecte de digitalizare la nivel local și european. Zitec a sprijinit retailerii să își optimizeze operațiunile și să rămână competitivi prin soluții inovatoare de digitalizare, în contextul scăderii consumului și al investițiilor mai prudente. Aceste rezultate confirmă tendința de transformare digitală a jucătorilor din retail ca răspuns la obiectivele de extindere a afacerilor lor într-o piață competitivă.
În prima parte a anului 2024, consumul a fost unul precaut, iar investițiile în piață au scăzut. Mai mult, consumatorii au devenit tot mai atenți la ofertele comercianților, așteptând aceeași experiență de cumpărare atât în magazinele fizice, cât și în mediul online.
În ciuda acestor provocări, având o experiență de peste 21 de ani în domeniul transformării digitale, Zitec a venit cu soluții tehnologice cu impact direct în business pentru unii dintre cei mai importanți jucători din industria de retail, care să-i ajute să rămână competitivi în contextul actual al pieței. Cu un portofoliu în continuă expansiune, Zitec a dezvoltat proiecte de digitalizare pentru branduri internaționale și locale precum: Leroy Merlin, KFC, Ivatherm, Interbrands Orbico, Sportano, Agrii, Flanco, Brico Depot, Arctic, Decathlon și eMag.
„Ne bucurăm să vedem o deschidere tot mai mare către transformarea digitală a afacerilor și către schimbările organizaționale necesare accelerării acestui proces. Dacă vorbim despre România în special, comercianții sunt bine conectați la piața globală și la cele mai recente tendințe tehnologice. Aceștia au o înțelegere foarte bună a ROI-ului rezultat din adoptarea noilor tehnologii și vedem investiții considerabile în resurse dedicate, precum departamente sau echipe de Data Analytics sau transformare digitală. Comercianții sunt de asemenea interesați de soluțiile bazate pe A.I. care contribuie la automatizarea și personalizarea interacțiunilor, oferind consumatorilor răspunsuri rapide sau sugestii personalizate în timp real”, afirmă Alex Dobre, Retail & Distribution Director, Zitec.
Zitec susține retailerii în procesul de înțelegere a complexităților legate de A.I. și Data Analytics, promovând soluțiile care adresează nevoile specifice pe care aceștia le au și care produc un impact real în business. Soluțiile dezvoltate susțin partenerii de retail să rămână competitivi și ușor adaptabili în piață, indiferent de direcțiile pe care aceasta le va urma în următorii ani.
De asemenea, în cadrul procesului de consultanță și dezvoltare a soluțiilor personalizate, abilitatea de a anticipa tendințele și de a inova este extrem de importantă. Astfel, expertiza echipei Zitec în domeniul retailului, combinată cu o viziune omnichannel coerentă și o strategie solidă de loializare, a fost esențială pentru succesul proiectelor pe care Zitec le-a derulat alături de comercianți.
Cu această creștere a diviziei de retail, Zitec își întărește promisiunea față de comercianți că va continua să livreze cu succes soluții de transformarea digitală, susținând astfel o piață în continuă expansiune, atât pe plan local cât și internațional.