Actualitate
Retailerii online din China au obţinut vânzări record de Ziua Celibatarilor
Cel mai mare grup de comerţ electronic din China, Alibaba Group, a declarat că a înregistrat o creştere de la an la an în perioada sărbătorii Ziua Celibatarilor din acest an, care s-a încheiat sâmbătă la miezul nopţii, în timp ce rivalul JD.com a raportat volume de vânzări la un nivel record, transmite Reuters.
Între timp, furnizorul de date Syntun estimează că vânzările în volumul comercial brut cumulat pe marile platforme de comerţ electronic au crescut cu 2,08%, până la 1.140 miliarde de yuani (156,40 miliarde de dolari), comparativ cu o creştere de 2,9% anul trecut.
Iniţial, un eveniment de cumpărături online de 24 de ore, desfăşurat pe 11 noiembrie în fiecare an în China, festivalul Ziua Celibatarilor s-a extins în săptămâni de promoţii pe principalele platforme de comerţ electronic din ţară şi în magazinele fizice.
Aşteptările privind creşterea vânzărilor pentru festival, care este privit ca un indicator al încrederii consumatorilor, au fost reduse în acest an, deoarece economia se luptă să se redreseze.
Anul trecut, când China ieşea din restricţiile legate de COVID-19, Alibaba, cel mai mare grup de comerţ electronic al ţării după cota de piaţă, nu a dezvăluit pentru prima dată valoarea în yuani a vânzărilor sale pentru festival.
Din nou anul acesta, a spus doar că vânzările au fost pozitive, fără a oferi detalii, pentru platformele sale de comerţ electronic Tmall şi Taobao.
Alibaba, a făcut presiuni asupra comercianţilor pentru a stabili preţuri agresive în această Zi a Celibatarilor şi, la începutul festivalului, la sfârşitul lunii octombrie, a declarat că va oferi 80 de milioane de produse cu cea mai mare reducere a anului.
Analiştii au considerat aceasta ca o încercare de a riposta împotriva rivalilor precum Douyin şi Pinduoduo, deţinută de PDD Holdings, care au schimbat peisajul comerţului electronic chinez în ultimii ani, vânzând articole la preţ redus pe tot parcursul anului.
Ca urmare, reducerile de 40%-50% au fost mult mai frecvente decât în anii precedenţi.
Un raport al Bain and Company publicat săptămâna trecută a constatat că 77% dintre cei 3.000 de consumatori intervievaţi plănuiau să cheltuie mai puţin sau aceeaşi sumă de Ziua Celibatarilor, comparativ cu anul trecut.
Bain a spus că cumpărătorii intenţionează să cheltuie pentru produse de necesitate, cum ar fi şerveţele, spălarea mâinilor, tăiţei instant şi hrana pentru animale de companie şi mai puţin pe produse discreţionare sau mari, cum ar fi electrocasnice şi mobilier.
Mai multe companii de consultanţă au prezis că creşterea vânzărilor de Ziua Celibatarilor pe platformele online ar putea reveni la o creştere de două cifre pentru prima dată de la pandemie, dar imaginea finală a vânzărilor va dura să apară.
Cifrele vânzărilor în volumul comercial brut cumulat iau în considerare valoarea tuturor comenzilor plasate şi nu surprind suma care va fi returnată ulterior.
Analiştii şi directorii din industrie se aşteaptă ca ratele de returnare să fie ridicate în acest an, deoarece consumatorii cumpără mai mult pentru a obţine reduceri mai mari la casă, doar pentru a returna articolele de care nu au nevoie.
Articolele legate de sănătate şi bunăstare şi stilurile de viaţă în aer liber erau aşteptate să aibă performanţe mai mari, iar mărcile globale precum Nike şi Lululemon se aşteptau să se vândă bine.
Alibaba a raportat că vânzările de biciclete au crescut cu 300% în prima oră de vânzări. Produsele cosmetice colorate, în mod tradiţional o performanţă puternică pe parcursul perioadei de vânzări de Ziua Celibatarilor, erau aşteptate să aibă probleme în acest an, deoarece cererea de machiaj rămâne scăzută la aproape un an după ce China a ridicat restricţiile stricte legate de COVID-19.