Actualitate

RetuRO demarează etapa a doua de înregistrare în SGR pentru comercianţi

Administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR) anunţă demararea etapei a doua în cadrul procesului de înregistrare, prin actualizarea informaţiilor referitoare la punctele de vânzare ale comercianţilor care vând anumite tipuri de băuturi şi pun pe piaţă ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 şi 3 litri.

Potrivit unui comunicat de presă al RetuRO, transmis marţi AGERPRES, ambalajele care fac obiectul SGR sunt din categoriile: bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase.

Comercianţii sunt obligaţi să înregistreze sau să actualizeze toate punctele de vânzare de la care RetuRO va realiza colectarea ambalajelor SGR.

„Aceste locuri sunt denumite Puncte de Vânzare şi pot fi: manuale (consumatorii returnează produsele direct la comerciant, în magazin), automate (consumatorii folosesc maşini de colectare automată – RVM) sau exceptate (tipuri de comercianţi care nu sunt obligaţi să opereze un Punct de Vânzare – comercianţii de tip HORECA sau cei care pun în vânzare produse exclusiv online sau exclusiv prin intermediul automatelor). De asemenea, această etapă se adresează atât comercianţilor care au finalizat procesul de înregistrare, cât şi celor care sunt într-un stadiu intermediar”, se menţionează în comunicat.

Procesul de înregistrare sau de actualizare a informaţiilor se derulează astfel: accesarea portalului RetuRO (https://portal.returosgr.ro/) şi autentificarea utilizatorului; selectarea secţiunii „Comerciant” – pentru a adăuga sau a edita punctele de vânzare; înregistrarea individuală sau în bloc (adăugarea unui singur punct de vânzare sau a mai multora simultan prin încărcarea unui fişier CSV); completarea informaţiilor necesare – numele punctului de vânzare, tipul de colectare, adresa şi altele; selectarea locaţiei de ridicare – introducerea coordonatelor exacte; verificarea şi finalizarea înregistrării; odată ce toate etapele sunt completate, punctul de vânzare este adăugat în sistem cu statusul „Creat”.

Înregistrarea maşinilor RVM se face exclusiv pentru punctele de vânzare al căror tip de colectare selectat este automat.

De asemenea, pentru comercianţii care au ales colectare manuală, după adăugarea punctelor de vânzare, este necesară înregistrarea punctului de colectare, prin editarea acestora şi selectarea „Punct de colectare înregistrat”.

În schimb, pentru comercianţii care au ales colectare automată sunt necesare detalii despre maşinile RVM, inclusiv numărul de serie şi modelul, prin editarea punctelor de vânzare adăugate şi selectarea „Punct de colectare înregistrat”.

SGR va fi implementat începând din 30 noiembrie 2023, iar din acel moment românii vor plăti o garanţie de 50 de bani când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi şi va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal.

RetuRO Sistem Garanţie Returnare SA este o companie care funcţionează pe principiul „not for profit”, ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).

Cele mai recente știri

To Top