Finanțe personale
Românii au câştigat în 2023 premii prin tragere la sorţi de aproximativ 10 milioane de euro. Apartamentele, premiile în bani şi autoturismele, cele mai scumpe recompense
Valoarea totală a premiilor din promoţiile de consumatori cu tragere la sorţi desfăşurate de companiile româneşti în anul 2023 a fost de aproximativ 10 milioane de euro. Valoarea premiilor a fost cu circa 25% mai mare decât în 2022, potrivit Mediapost Hit Mail, companie organizatoare de promoţii de consumatori din România. Apartamentele, premiile în bani şi autoturismele au fost cele mai scumpe recompense.
”Valoarea totală a premiilor din promoţiile de consumatori cu tragere la sorţi desfăşurate de companiile româneşti în anul 2023 a fost de aproximativ 10 milioane de euro”, potrivit estimărilor Mediapost Hit Mail, companie organizatoare de promoţii de consumatori din România.
Suma totală a campaniilor promoţionale de anul trecut a fost cu cu aproximativ 25% mai mare faţă de 2022.
Mediapost Hit Mail gestionează de circa 20 de ani cel puţin un sfert din toate promoţiile de consumatori cu trageri la sorţi din ţară.
„Într-o nouă analiză amplă a campaniilor promoţionale cu tragere la sorţi derulate prin intermediul companiei noastre, de data aceasta în 2022 şi 2023, am studiat, printre altele, cum au evoluat categoriile de premii acordate, apetitul pentru concursuri al consumatorilor în funcţie de vârstă şi gen, şi sezonalitatea acestor campanii promoţionale. În acest fel, am obţinut o imagine mai clară despre factorii principali de succes ai campaniilor promoţionale de acest gen”, a declarat Marian Şeitan, director general Mediapost Hit Mail.
În 2023, ponderea voucherelor a crescut faţă de 2022 şi a continuat să domine topul categoriilor de câştiguri prin tragere la sorţi. Dacă în 2022 voucherele reprezentau în jur de 44% din premiile oferite de companii, în 2023 ponderea acestora a urcat până la 47%.
La o distanţă considerabilă în ceea ce priveşte categoriile de premii s-au aflat, în 2023, cosmeticele (+10%) şi produsele electronice (puţin sub 10%). În 2022, produsele din categoria casă şi grădină (+10%) şi cosmeticele (+8%) au completat topul celor mai răspândite premii.
Apartamentele de două camere şi de tip studio, premiile în bani, autoturismele, voucherele de vacanţă şi călătoriile exotice au fost printre cele mai scumpe premii câştigate anul trecut de către românii care au participat la promoţii cu tragere la sorţi.
29% din valoarea totală a premiilor din campaniile organizate de companie în 2023 s-a înregistrat în luna mai, aceasta fiind şi cea mai mare pondere din an. Luna mai a urmat dinamica din 2022, când valoarea premiilor a fost de 19% din suma anuală a acestor premii.
De altfel, valoarea premiilor a crescut în fiecare lună din 2023 în comparaţie cu 2022, chiar şi în luna decembrie, când s-a înregistrat cea mai mică sumă din an.
Participanţii la promoţiile de consumatori cu vârste între 18-39 de ani au câştigat în 2023 44% din valoarea totală a premiilor, deşi ponderea lor în totalul câştigătorilor a fost de numai 35%.
Generaţia celor cu vârste între 40-55 de ani a câştigat 34% din valoarea totală a premiilor, ei reprezentând 33% dintre câştigători, în timp ce premianţii cu vârste de peste 55 de ani au câştigat doar 22% din valoarea totală a premiilor, deşi ei au reprezentat 32% din totalul câştigătorilor. Aceste ponderi s-au schimbat într-o foarte mică măsură în 2023 faţă de 2022.
Potrivit informaţiilor din raport, în 2023, în jur de 55% dintre câştigătorii premiilor promoţionale prin tragere la sorţi au fost femei, în uşoară creştere faţă de 2022, când peste 53% dintre câştigători au fost doamne.
MHM Promo Report 2023 a luat în calcul campanii promoţionale prin tragere la sorţi desfăşurate în 2022 şi 2023 la nivel naţional. Studiul a acoperit industria de retail, food & beverage, bricolaj, distribuţie de carburanţi, fashion, beauty şi turism.
Mediapost Hit Mail SA, cel mai mare integrator de servicii de marketing direct din România, este deţinut în proporţie de 100% de Poşta Franceză. Compania este prezentă în piaţa locală de 26 de ani şi a avut în anul 2023 o cifră de afaceri de 60 milioane de euro şi peste 500 de angajaţi, în cele 8 filiale ale sale din România şi cele 2 din Bulgaria. Mediapost Hit Mail oferă soluţii integrate de logistică pentru promoţii de consumatori şi pentru e-commerce, soluţii pentru cluburi de fidelizare, precum şi soluţii de comunicare multi-canal (SMS, WhatsApp, email, call center), baze de date de marketing, geomarketing, marketing automation şi vouchere digitale.