Transporturi
Ryanair reduce estimările anuale de profit, după excluderea decisă de unele agenţii de turism online
Ryanair şi-a înrăutăţit luni estimările de profit pentru anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2024, după ce unele agenţii de turism online (OTA) au oprit vânzarea biletelor la zborurile Ryanair la începutul lunii decembrie, forţând compania irlandeză să reducă preţul biletelor pentru ocuparea locurilor, transmite Reuters.
După acest anunţ, acţiunile Ryanair au scăzut cu 3,1% la Bursa de la Londra.
Cea mai mare companie aeriană din Europa în funcţie de numărul de pasageri se aşteaptă ca profitul după taxe să se situeze între 1,85 şi 1,95 miliarde de euro în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2024, după ce în noiembrie previziona un nivel între 1,85 şi 2,05 miliarde de euro. Totuşi, încă s-ar putea depăşi precedentul record de 1,45 miliarde de euro din 2018.
„Deşi preţul biletelor şi numărul de pasageri depăşesc nivelul din anul precedent, rezervările pentru perioada sărbătorilor de iarnă au fost mai reduse decât se estima deoarece Ryanair a redus preţurilor ca răspuns la decizia bruscă (dar binevenită) a agenţiilor de turism online de a opri în decembrie vânzarea biletelor”, se arată într-un comunicat al companiei irlandeze.
Decizia agenţiilor de turism online vine în urma presiunilor juridice şi de reglementare. În ultimii ani, Ryanair a declanşat o serie de acţiuni judiciare contra agenţiilor de turism online, susţinând că unele impun taxe suplimentare şi blochează comunicarea cu clienţii.
Directorul financiar Neil Sorahan a dat asigurări că impactul deciziei agenţiilor de turism online începe deja „să se stingă”.
În trimestrul patru din 2023, compania a transportat 41,4 milioane de pasageri, un avans de 7% faţă de perioada similară din 2022, în timp ce preţul mediu al biletelor a fost cu 13% mai ridicat.