Transporturi

Sebastian Ghiţă, Softronic: România ar putea avea până la sfârșitul anului 6 locomotive modernizate pentru CFR Călători

Prima locomotivă modernizată pentru CFR Călători, produsă la Craiova, a fost deja în teste şi va circula, iar până la sfârșitul anului am putea avea șase astfel de vehicule, a declarat Sebastian Ghiţă, director comercial Softronic, marţi, la conferinţa Income Magazine, organizată de Antena 3 CNN.

„Este vorba de prima locomotivă modernizată pentru CFR Călători, parte a contractului de 19 locomotive modernizate.

Este modernizată, pentru că din această locomotivă se păstrează o secțiune a șasiului metalic.

Este o locomotivă modernizată ceea ce s-a realizat la Craiova, iar sistemul complet de tracțiune a locomotivei este fabricat tot la Craiova.

Pe datele de 29 și 30 august s-au făcut teste pe Buftea-Brazi de compatibilitate cu această locomotivă modernizată pentru CFR Călători, iar noi sperăm ca până la sfârșitul anului să putem livra șase astfel de locomotive modernizate pentru CFR Călători”, a declarat Sebastian Ghiţă, director comercial Softronic.

Totuşi, României îi lipseşte o strategie, dar şi infrastructura în domeniul transporturilor, spun specialiştii în domeniu.

„Eu cred că România i-a lipsit și încă îi lipsește o strategie coerentă din perspectiva înlocuirii materialului rulant vechi cu unul competitiv, cu tehnologie, vagoane moderne, dar şi infrastructură.

E vorba de o compatibilitate între materialul rulant și calea de rulare. Sunt și teste pentru materialul rulant nou, așa numita compatibilitate cu rețeaua, pentru că este evident că e nevoie de această compatibilitate, astfel încât lucrurile să fie în regulă și să putem dezvolta în condiții de siguranță viteze comerciale, atât la trenurile de marfă, cât și la trenurile de călători”, a precizat Marian Mihail Călin, director general al Astra Vagoane Călători SA, marţi, la conferinţa Income Magazine, organizată de Antena 3 CNN.

Cele mai recente știri

To Top