Actualitate

Service-urile auto: Este eronat ca atenţia Consiliului Concurenţei să se îndrepte doar asupra problemelor companiilor de asigurări

euroins rca

Consiliul Concurenţei trebuie să depună eforturi pentru crearea unei pieţe concurenţiale pe segmentul reparaţiilor auto, nu pentru protejarea asigurătorilor, atrage atenţia Patronatul Operatorilor de Service Auto din România (POSA), într-un comunicat de presă.

„Este eronat ca atenţia Consiliului Concurenţei să fie concentrată exclusiv asupra problemelor companiilor de asigurări, cu atât mai mult cu cât acestea au raportat profituri în creştere cu 35% în primul semestru din 2023, faţă de aceeaşi perioadă din 2022. Consiliul Concurenţei trebuie să pledeze pentru măsuri juste pentru întreaga economie, care să nu afecteze libera concurenţă şi să permită funcţionarea tuturor pieţelor conexe celei de asigurări auto. Concret, Consiliul Concurenţei şi celelalte autorităţi de reglementare trebuie să vadă imaginea de ansamblu şi să realizeze faptul că siguranţa economică a companiilor de asigurări şi profitabilitatea acestora nu poate fi subvenţionată de patronii service-urilor auto, şi nici de proprietarii de maşini. Este o primă etapă în dezideratul pe care îl avem cu toţii: dezvoltarea unei economii competitive şi puternice, care să funcţioneze în beneficiul consumatorului”, a declarat preşedintele POSA, Dan Barbu.

În acelaşi context, POSA susţine că problemele segmentului poliţelor RCA au implicaţii majore nu numai asupra industriei reparaţiilor auto, ci şi a proprietarilor de maşini.

„Reamintim că, în România, sunt aproximativ 8 milioane de şoferi, fiecare dintre aceştia fiind şi un potenţial beneficiar al poliţelor RCA. Această strategie de sprijinire a companiilor de asigurări prin reglementări care provoacă falimentul service-urilor auto şi afectează grav buzunarul consumatorilor va avea pe termen lung efecte devastatoare tocmai pentru industria asigurărilor. Concret, încrederea românilor în piaţa asigurărilor a scăzut dramatic în ultimii ani, fiind şi un efect al abuzurilor acestor companii în relaţia cu clienţii lor. Astfel, de la 73% maşini cu asigurări auto facultative (CASCO), în 2007, s-a ajuns la 17%, în prezent”, se arată în comunicatul organizaţiei de profil.

De asemenea, numărul proceselor câştigate de către păgubiţi este un alt indicator care arată dimensiunea abuzurilor companiilor de asigurări, precizează sursa citată, care subliniază că 93% dintre procese au avut verdict favorabil pentru păgubiţi sau pentru unităţile de reparaţii auto.

Reprezentanţii POSA invită, astfel, Consiliul Concurenţei să realizeze o „analiză aprofundată”, corelată cu realităţile din segmentele economice conexe celui de asigurări auto obligatorii, care să conducă spre „susţinerea liberei concurenţe în toate industriile, în beneficiul consumatorilor”.

Cele mai recente știri

To Top