Consultanță

Setarea unei campanii Shopping – pas cu pas

Mădălina Stănescu, fondator Optimized

La momentul actual, publicitatea PPC (pay per click) este una dintre favoritele celor care se ocupă de marketing în eCommerce. Când ne gândim la platformele de publicitate, Google Ads este cea mai eficientă, Google fiind unul dintre cele mai des utilizate motoare de căutare, în România. Suntem antrenați să apelăm la Google pentru fiecare întrebare pe care o avem, iar ecosistemul Google nu este format numai din câmpul de Search, cât și din YouTube, e-mail, aplicații (cum ar fi Google Calendar), Google Maps și Android. Google poate prezice intenția și poate plasa în fața anunțului tău pe cineva care este dispus să-ți cumpere produsul (uneori chiar înainte ca utilizatorul să știe că vrea să cumpere).

Plecând de la aceste informații, putem observa faptul că, pentru un magazin online este foarte importantă promovarea pe Google Ads, iar un tip de campanie esențială pentru eCommerce îl reprezintă campaniile de Shopping. Campaniile Standard Shopping ne oferă termeni de căutare. Acestea sunt date valoroase care ne spun ce caută oamenii atunci când văd anunțul advertiserului, iar termenii de căutare arată cu ce corelează Google produsele promovate.

Configurarea campaniei – pas cu pas

Pentru început va trebui să accesezi secțiunea Campanii Google Ads, să dai click pe simbolul „+” și să creezi o campanie nouă. Mai departe, selectează obiectivul campaniei (Sales) și tipul campaniei (Shopping).

(obiectivul campaniei – Sales)

(tipul campaniei – Shopping)

Mai departe, va fi nevoie să selectezi Merchant Center-ul tău, să slectezi ca tip de campanie Standard Shopping, iar la final să dai click pe butonul Continue.

Continuă cu setarea numelui campaniei și a filtrului de inventariere, unde îți recomandăm să bifezi: Anunțați numai produsele care corespund tuturor cerințelor dumneavoastră.

În procesul de licitație (Bidding), o recomandare este să alegi Manual CPC drept strategie de licitație pentru un cont nou creat, fără istoric de conversii. Începem cu o ofertă mică în Standard Shopping, să determinăm ce produse au cel mai mare succes și să putem crește bugetul acolo unde este cazul. Mai departe, alege un buget corespunzător – campaniile de Standard Shopping ar trebui să fie de cel puțin 100lei/zi.

În cazul targetării, la categoria Networks este bine să bifezi ”Rețea de căutare”

Editarea grupurilor de produse

Pentru a edita grupurile de produse, mergi la Categoria de cumpărături standard sau la nivel de Campanie, selectează Grupuri de produse și treci peste simbolul „+” pentru a adăuga o subdiviziune.

Dă click pe Toate produsele, Item ID și selectează totul. În continuare, îți poți edita sau modifica ofertele. De asemenea, poți seta CPC-urile (cost per click) în funcție de produs.

Dacă îți dorești să excluzi un produs, mergi la grupul de produse, alege un produs și exclude-l.

De asemenea, dacă îți dorești să crești CPC-ul pentru unul sau mai multe grupuri de produse, în coloana CPC maxim alege coloana produsului pe care dorești să o ajustezi. Ține minte că pentru fiecare grup de produse în parte, poți seta oferte individuale.

Felicitări! Tocmai ce ai creat prima ta campanie de Shopping. Spor la conversii!

Cele mai recente știri

To Top