Consultanță
Setarea unei campanii YouTube, pas cu pas
Dominat de videoclipuri create de utilizatori, YouTube este considerat atât o platformă social media, cât și un motor de căutare. De fapt, YouTube este considerat al doilea cel mai popular motor de căutare după Google, care a și achiziționat platforma în anul 2006. YouTube Ads reprezintă reclamele care apar pe întreaga platformă YouTube: pe homepage, pe pagina de rezultate ale căutării, dar mai ales în pagina de vizionare, înainte, în timpul sau după ce se redă un videoclip. Aceste reclame pot avea diverse formate pot fi omise (skippable ads) sau nu (non-skippable ads).
Conectarea conturilor Google Ads și YouTube
Anunțurile video rulează prin intermediul dashboard-ului Google Ads, dar Google Ads se bazează pe YouTube pentru a găzdui videoclipurile. Mai precis, anunțurile YouTube sunt rulate din dashboard-ul Google Ads, dar ne bazăm pe biblioteca de videoclipuri YouTube pentru conținutul propriu-zis. Așadar, este important să te asiguri că ai contul de Google Ads setat înainte de a începe crearea campaniilor în YouTube Ads.
Pentru a-ți conecta cele două conturi, din contul tău Google Ads, accesează Tools & Settings și dă scroll până la Linked accounts.
De aici, dă click pe butonul Details din tabul aferent YouTube, click pe Add channel și Adaugă URL-ul canalului tău YouTube. Mai departe va trebui să selectezi canalul pe care dorești să îl utilizezi pentru reclamele tale și să dai click pe OK. Denumește-ți canalul, așa cum vrei să apară în Google Ads și dă click pe Link.
Acum va trebui să te întorci la tabloul de bord Google Ads, care ar trebui să fie deschis în Linked accounts. Dă paginii un refresh, iar ulterior ar trebui să poți vedea canalul YouTube conectat.
Configurarea campaniei, pas cu pas
Acum că ți-ai conectat conturile de YouTube și Google Ads, asigură-te că ai încărcat video-urile pe care vrei să le promovezi pe canalul de YouTube și poți începe configurarea primei tale campanii de YouTube Ads.
Pentru început, din dashboard-ul Google Ads, dă click pe Campaigns, apoi dă click pe simbolul ”+” pentru a adăuga o nouă campanie.
Va trebui să selectezi obiectivul campaniei, iar în funcție de obiectivul pe care îl alegi (vânzări, clienți potențiali, trafic pe site etc.) pentru campania ta video, Google fie va lua o decizie executivă, fie va oferi mai multe opțiuni și caracteristici pentru campanie.
În urma setării obiectivului, vei introduce numele campaniei tale. Aici este important să alegi un nume care este relevant și ușor de reținut. Mai departe, va fi necesară setarea strategiei de bidding, unde este indicat să selectezi Maximize conversions.
Din punct de vedere al bugetului, o recomandare este să investești zilnic minim 100 RON – un buget destul de agresiv pentru video. Deși nu plătești neapărat pentru view, amploarea a ceea ce vei obține din acest buget merită. Cu toate acestea, dacă vei investi o sumă mai mică decât aceasta, este în regulă.
La categoria Networks, debifează Video partners on the Display Networks. Este indicat să alegi site-urile exacte pe care dorești să le afișeze anunțurile tale în cadrul Placements.
În cadrul setării locației și a limbii, adaugă locația pe care dorești să o targetezi, selectând Enter another location și tastând numele țării. Pentru a te asigura că vei fi prezent pe canalele care utilizează limba targetată, selectează limba pe care o vorbesc clienții tăi din secțiunea Languages.
Mai departe, urmează categoria de excluderi de conținut. În această secțiune, Google îți cere să alegi un inventar din care fac parte anunțurile tale. Fiecare categorie explică cât de explicit este contentul tău. Este recomandat să alegi Standard inventory, cu excepția cazului în care ai un produs sau un brand care te distinge în mod specific și te plasează în Expanded sau Limited inventory.
Tot la nivelul excluderilor de conținut, o recomandare ar fi să renunți la videoclipurile YouTube Embedded, deoarece s-ar putea să nu vrei să apari pe site-ul altcuiva. Acest lucru transmite o intenție diferită și există o probabilitate mai mică de a converti acei utilizatori.
De asemenea, ar fi recomandat să renunți și la videourile de tip live streaming. În ceea ce privește excluderea etichetelor de conținut digital, depinde de tine să decizi dacă dorești să te excluzi de la anumite ratinguri.
Spre finalul configurării campaniei vei avea opțiunea de a adăuga Ad Extensions, iar unele dintre cele mai importante extensii de anunțuri sunt extensiile Sitelink. Acestea sunt hyperlink-uri care, atunci când sunt accesate, îi duc pe utilizatori direct pe site-ul tău sau pe landing page (de exemplu, pagina produsului) și pot crește semnificativ conversiile.
Există patru setări suplimentare în cadrul unei campanii de generare de lead-uri: conversii, dispozitive, plafonarea frecvenței și programarea anunțurilor. Aceste setări îl ajută pe Google să identifice unde anume ar trebui ca oamenii să îți vadă anunțurile și cât de des.
- Conversiile
Dacă ai setări de conversie cu mai multe variante, mai multe touch-points sau diferite conversii pe care dorești să le urmărești pentru această campanie, dă click pe Choose conversion actions. În caz contrar, utilizează doar conversiile account-level.
- Ajustarea frecvenței
Fie că este vorba despre Cap impression frequency sau de Cap view frequency, stabilirea unui plafon de frecvență îți oferă o rază de acțiune mai largă. Recomand 7 vizualizări/săptămână/utilizator
- Ad Schedule
Ai putea fi tentat să adaugi un program specific, dar este recomandat să alegi varianta All day.
Crearea anunțurilor video
Mai departe este timpul să transformi clipul într-un anunț video. Trebuie doar să copiezi linkul videoclipului YouTube în secțiunea Your YouTube Video.
Skippable In-Stream vs. Non-skippable In-stream
Skippable In-Stream și Non-skippable In-stream sunt subtipurile de campanie cel mai frecvent utilizate. Este esențial ca mai întâi să verifici opțiunile disponibile pentru fiecare obiectiv și tip de campanie. De asemenea, o recomandare ar fi să folosești reclame în flux (in-stream), deoarece sunt tipul de reclame care rămân în memoria potențialilor clienți.
Nu uita să adaugi landing page-ul pe care dorești ca utilizatorii să ajungă după ce dau click pe anunțul tău în câmpul Final URL și nu în Display URL. De asemenea, ți se va solicita să adaugi un Call to Action.
Un alt aspect important atunci când vine vorba de crearea anunțului este headline-ul sau titlul. Acesta trebuie să descrie oferta ta sau ceea ce vor primi utilizatorii. Cu toate acestea, spre deosebire de titlurile folosite într-un anunț responsive obișnuit, acest titlu are o limită de 15 caractere.
Ultima opțiune pe care ar fi recomandat să o selectezi este Autogenerate using your channel banner (recommended). Această setare permite Google să creeze anunțul pentru tine în loc să încarci o imagine.
Iar acum mai trebuie doar să introduci numele anunțului și să dai click pe Create Campaign.
Felicitări! Prima ta campanie YouTube Ads a fost setată. Spor la conversii!