Business

Sphera anunţă că a încheiat primul trimestru din 2023 cu un profit net de 7,3 milioane lei faţă de o pierdere netă de 10,9 milioane lei în aceeaşi perioadă din 2022

Posted on

Foto: Sphera

Sphera Franchise Group (“Sphera”), cel mai mare grup din industria de food service din România, deţinător al companiilor care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell în România şi KFC în Chişinău, Republica Moldova, şi în anumite zone din Italia, anunţă că a înregistrat, în primele trei luni ale lui 2023, vânzări consolidate de 335,1 milioane lei, o creştere de 20,3% faţă de perioada similară a anului trecut. Grupul a încheiat T1 2023 cu un profit net de 7,3 milioane lei faţă de o pierdere netă de 10,9 milioane lei în T1 2022, consemnând contribuţii semnificative din partea KFC România. Pentru 2023, Grupul estimează vânzări în restaurante de 1,6 mld lei, o creştere cu 21% faţă de 2022, şi intenţionează să deschidă 10 restaurante – 8 unităţi KFC în România şi 2 unităţi Taco Bell.

EBITDA a crescut cu 526% YoY, la 23,5 milioane lei.

“Primul trimestru al anului este, de obicei, o perioadă lentă pentru industria de food service, din cauza scăderiiactivităţii după sărbătorile de iarnă. Cu toate acestea, în pofida ciclicităţii businessului şi a contextului economic provocator, cu inflaţie ridicată, am început 2023 în forţă, continuând trendul de creştere a anului trecut. Această performanţă este o dovadă a rezistenţei şi adaptabilităţii businesului nostru, precum şi a devotamentului şi eforturilor echipelor noastre. Nemenţinem angajamentul de a păstra calitatea şi standardele înalte pentru produsele şi serviciile noastre şi suntem pregătiţi să continuăm traiectoria de creştere pe tot parcursul anului 2023,” a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

”Creşterile de două cifre la nivelul tuturor brandurilor şi pieţelor au condus la performanţa din primul trimestru al anului faţă de cel similar din 2022. KFC continuă şi în T1 2023 să fie principalul contribuitor la veniturile totale din restaurante, cu vânzări de 284,1 mil lei (+20,3% YoY), urmat de Pizza Hut, cu 31,2 mil lei (+10% YoY) şi Taco Bell, cu 19,8 mil lei (+40,6% YoY). KFC a avut o performanţă solidă atât în România, cât şi în Republica Moldova, şi împreună au contribuit cu un profit net de 12,1 mil lei. Analizând perfomanţa pe fiecare piaţă, T1 2023 vs. T1 2022, vânzările din România au crescut cu 19,7%, la 289,2 mil lei, din Italia cu 22,1%, la 40,9 mil lei, iar din Republica Moldova cu 42,7%, la 4,9 mil lei. După un 2022 provocator, ponderea cheltuielilor restaurantelor în vânzări a scăzut la 91,8% în T1 2023 faţă de 97,6% în T1 2022. În plus, creşterea de 13,1% YoYa cheltuielilor în restaurante în T1 2023 a fost mai mică decât creşterea vânzărilor din restaurante, de 20,3%”, anunţă compania.

“Strategia de preţ implementată cu succes de-a lungul anului 2022 şi atenţia neîntreruptă pe controlul costurilor la nivelul Grupului au condus la o creştere remarcabilă, de 317,8% an pe an, a profitului operaţional al restaurantelor, la 27,4 mil lei, precum şi la un profit net de 7,3 mil lei în T1 2023 faţă de pierdere în T1 2022. Suntem totodată mândri că performanţa noastră din primul trimestru este în linie cu cifrele bugetate pentru 2023, ceea ce ne face încrezători şi optimişti cu privire la restul anului,” a spus Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.

Creşterea profitului operaţional al restaurantelor, de la 6,5 mil lei în T1 2022 la 27,4 mil lei în T1 2023, se datorează performanţei îmbunătăţite a tuturor brandurilor, cu contribuţii semnificative din partea KFC România (24,2 mil lei, +120,8% YoY), KFC Moldova (0,7 mil lei, +66,5% YoY), KFC Italia (2,1 mil lei faţă de pierderea operaţională a restaurantelor de 2,9 mil lei) şi Taco Bell (0,4 mil lei faţă de pierderea operaţională a restaurantelor de 0,2 mil lei). De asemenea, Pizza Hut şi-a redus semnificativ pierderea operaţională a restaurantelor în T1 2023, cu 90,2%.

Similar, EBITDA a avut o evoluţie pozitivă, crescând de la 3,8 mil lei în T1 2022 la 23,5 mil lei în T1 2023, un plus remarcabil de 525,6%. Această îmbunătăţire poate fi atribuită în principal măsurilor eficiente de control al costurilor implementate de companii, care au dus la creşterea profitului operaţional al restaurantelor. Marja EBITDA a variat în funcţie de brand, KFC Moldova având cea mai mare marjă, de 13,1%, urmată de KFC România – 9%, KFC Italia – 5% şi Taco Bell, cel mai tânăr brand din portofoliu, 2%.

Bugetul anului 2023 –continuă creşterea vânzărilor şi a profiturilor

Pentru 2023, Grupul estimează vânzări în restaurante de 1,6 mld lei, o creştere cu 21% faţă de 2022, datorită efectului combinat al creşterii vânzărilor în restaurantele comparabile şi a celor în unităţile noi.Sphera îşi propune să realizeze un profit net normalizat de 83,4 mil lei, cu 88% mai mare decât în ​​2022.

În ceeace priveşte dezvoltarea, Grupul intenţionează să deschidă 10 restaurante (8 unităţi KFC în România şi 2 unităţi Taco Bell) cu un CAPEX estimat la aproximativ 6,8 mil euro. Circa 3,8 mil euro sunt alocaţi pentru remodelarea şi implementarea de soluţii digitale.

Evoluţia acţiunilor SFG la Bursa de Valori Bucureşti

În ceea ce priveşte performanţa la Bursa de Valori Bucureşti, acţiunile SFG au continuat evoluţia pozitivă în T1 2023, înregistrând o creştere de 16,4% în primele trei luni ale anului. Evoluţia randamentului totalal acţiunilor SFG în T1 2023, inclusiv dividendul brut pe acţiune de 0,5155 lei plătit la 31 martie 2023, a fost de 20,1%. Aceasta este a 4-a cea mai bună evoluţie a unui emitent la BVB perioada respectivăşi a 3-a dacă se iau în considerare doarcompaniile din BET. Evoluţia preţului acţiunii SFG în T1 2023 a depăşit indicele de referinţă BVB BET, care a crescut cu 3,8% în aceasta perioadă, precum şi indicele BET-TR, care a crescut cu 3,9%.

Cele mai citite știri

Exit mobile version