Gigantul de streaming Spotify a anunţat luni că-şi va reduce forţa de muncă totală cu aproape 17% (aproximativ 1.500 din cei 9.000 de angajaţi), după ce a concediat în ianuarie circa 6% din personal şi încă 2% în iunie, pe fondul costurilor mai ridicate, transmite Reuters.
În trimestrul trei, compania a revenit pe profit, în urma majorării preţurilor la serviciile sale de streaming şi a creşterii numărului de abonaţi în toate regiunile, estimând că în trimestrul patru numărul ascultătorilor săi va ajunge 601 milioane pe lună.
Şeful Spotify, Daniel Ek, a declarat recent pentru Reuters că firma se concentrează pe măsuri de eficientizare şi îmbunătăţire a profitabilităţii.
Luni, el a explicat că reducerea numărului de angajaţi pare surprinzător de mare, ţinând cont de cifrele recente privind câştigurile şi performanţele companiei.
„Am discutat să facem concedieri pe o scară mai redusă în 2024 şi 2025. Dar, considerând decalajul dintre obiectivele financiare şi costurile operaţionale curente, am decis că adoptarea unor măsuri ferme pentru corectarea costurilor reprezintă cea mai bună opţiune pentru îndeplinirea obiectivelor noastre”, se arată într-un mail trimis angajaţilor de Daniel Ek.