Profil de antreprenor
Start-upul care digitalizează piața imobiliară
În urmă cu patru ani, Irina Constantin fonda, împreună cu partenerul ei, Răzvan Mitre, a lansat un sistem digital de management pentru vânzarea apartamentelor din momentul primii autorizației de construcție până la predare. Astăzi, Vaunt, numele ales de cei doi pentru ineditul business, a ajuns să lucreze cu clienți precum Nusco City, Hils, Akcent City, SDC Properties, VIBE Properties, Nord One.
Valoarea tranzacțiilor efectuate prin Vaunt, platforma de organizare și facilitare a vânzărilor gândită de cei doi tineri, a depășit impresionanta sumă de 760 de milioane de euro. „Este important să subliniem că, pentru noi, profitul nu reprezintă o metrică principală. Filosofia noastră de afaceri se axează pe reinvestirea totală a profitului în dezvoltarea continuă a companiei noastre. Obiectivul nostru principal este să devenim o forță semnificativă în domeniul serviciilor de tehnologie pentru imobiliare, cu un impact la nivel global. Alocăm resurse substanțiale pentru cercetare și dezvoltare, implementarea de inovații tehnologice și extinderea serviciilor noastre pentru a satisface cerințele pieței, în special în Statele Unite”, mărturisește atreprenoarea.
La ora actuală, start-upul dedicat digitalizării proiectelor din piața rezidențială are șapte angajați full-time și lucrează cu peste 65 de parteneri. Clienții companiei sunt fie dezvoltatori imobiliari, fie agenți. „Pentru clienți, este foarte important că pot să gestioneze tot ceea ce ține de procesul de vânzare de pe o platformă online, la care au acces toți membrii echipei, de unde pot genera rapoarte, trimite campanii de email sau SMS, sau că pot folosi aplicația atunci când sunt la o vizionare. De asemenea, valoarea pe care o aducem vine și din toate resursele și tutorialele pe care le creăm pentru clienții noștri, astfel încât să le ușurăm munca și să îi ajutăm să folosească VAUNT într-un mod eficient din prima zi”, spune antreprenoarea.
Pregătită temeinic pentru business
Irina Constantin a absolvit Automatică și Calculatoare în cadrul Universității Politehnica din București, cu specializare în Inteligență Artificială, și a pariat pe Vaunt după ce a identificat o nevoie reală în piața rezidențială, estimată să ajungă la o valoare de 2,43 de trilioane de dolari până în 2029. Acum câțiva ani, digitalizarea în industria de profil era într-o fază incipientă, iar asta și explică provocările mai mari cu care s-a confruntat start-upul. „Viața de startup este un roller-coaster cu suișuri și coborâșuri, dar este o experiență transformativă, atât pentru mine ca fondator, cât și pentru echipa VAUNT”, spune tânăra.
Încă din copilărie, s-a lăsat s-a lăsat dintotdeauna inspirată de gândirea americană „to dream bigger” și de abilitatea oamenilor din România de a găsi o soluție la orice problemă. „O inspirație pentru mine sunt și clienții noștri, care nu doar construiesc clădiri și spații de locuit, ci contribuie la regenerarea orașelor, la dezvoltarea lor și la crearea stilului de viață nu numai pentru noi, ci si pentru generațiile următoare. Ei m-au inspirat să mă gândesc mai mult la ce vreau să las în urmă și cum VAUNT poate să influențeze modul în care lumea noastră va arăta pentru următoarele generații.”
Înainte de Vaunt, Irina Constatin a lucrat tot în mediul tech. A început cu industria jocurilor video, apoi cu servicii de tehnologie de tip Metacloud și după aceea și-a creat propria cale în a construi produse B2B și B2C pentru zona de horeca, mystery shopping și Real Estate. „Având în vedere că atât eu, cât și co-fondatorul nostru am venit din tech, prima provocare a fost să reușim să ne punem în locul dezvoltatorilor imobiliari și al echipelor lor, să-i înțelegem la nivel personal, ca să îi putem ajuta cu adevărat. Cred că este important pentru orice fondator care vrea să creeze un produs, pentru orice industrie, să înțeleagă care sunt adevăratele probleme și să aducă valoare. Asta înseamnă că trebuie să ajungă la un dialog comun cu potențialul client, în care nu să vândă o soluție, ci să încerce să înțeleagă care este adevărata problemă”, spune antreprenoarea. Ea este sigură că domeniul în care activează este unul care va crește, iar strategia pe care a ales-o împreună cu colegul ei urmează același trend optimist.
„Atunci când pornesti cu o misiune bine stabilită de la început, reușești să depășești orice fel de obstacol. Unde locuiești, cum trăiești, cum muncești și unde sunt întrebări pe care multă lume a început să și le pună din 2020 încoace. Noi contribuim la cum va arăta lumea și spațiul de locuit atât pentru noi, cât și pentru următoarele generații. Avand în vedere misiunea noastră, acum încercăm să vedem cum putem să ne extindem cât mai repede la nivel global”, mai spune ea, anunțând astfel și o premieră pentru businessul pe care îl conduce. ”Acum urmărim și să ridicăm o rundă de finanțare pentru a ne extinde în Statele Unite ale Americii”, își dezvăluie Irina Constantin ambițioasele planuri de dezvoltare.