Actualitate
STUDIU: Opt din zece români au în plan să profite de ofertele de Black Friday
Opt din zece români au banii pregătiți pentru a face achiziții de Black Friday. Cel puțin 53% dintre români declară că au o strategie de cumpărături de Black Friday, iar cei mai mulți, 23%, au pregătit între 1.000-2.500 de lei pentru achizițiile făcute cu această ocazie, arată un studiu Revolut și Dynata, realizat în septembrie 2023.
Ce planuri au românii de Black Friday (10-11 noiembrie 2023)?
Opt din zece români au intenția de a profita de promoțiile de Black Friday, la fel ca anul trecut. Doar 9% dintre respondenți sunt categoric împotriva achizițiilor cu această ocazie. Cei mai mulți români (53%) intenționează să facă achiziții de Black Friday și au chiar o strategie de cumpărături cu această ocazie, ceea ce reduce riscul de a returna produsele cumpărate. Aproape două treimi dintre ei (69%) spun că achiziționează exclusiv obiecte utile. 11% declară că profită de campaniile de Black Friday pentru a-și face mici plăceri, iar 7% își pregătesc cadourile de Crăciun, sperând că astfel vor și economisi ceva bani.
În timp ce un român din 10 spune că nu face deloc cumpărături de Black Friday, 4 din 10 (39%) sunt dispuși să se trezească și cu noaptea în cap numai să prindă la prima oră a zilei ofertele pe care le vânează de mai mult timp. 43% își sacrifică din timpul personal și stau lipiți de laptopuri doar pentru ofertele care oferă discounturi importante, în timp ce 5% sunt interesați de promoțiile de Black Friday, dacă astfel pot face o afacere bună din revânzarea produselor cumpărate cu reduceri importante.
Femeile sunt mai puțin interesate de Black Friday decât bărbații (10% vs 5% respondenți care declară că nu vor cumpăra nimic cu această ocazie). La fel și seniorii de peste 65 de ani (11%) și rezidenții din centrul țării (11%). În privința bugetelor alocate acestui eveniment comercial, bărbații pregătesc între 1.000-2.500 de lei pentru cumpărăturile de Black Friday, femeile între 250-500 de lei, segmentele de vârstă 18-24 de ani (26%) și 44-54 de ani pregătesc între 250-500 de lei, respondenții între 25-44 de ani (26%) și cei peste 55 de ani (23%) mai degrabă 1.000-2.500 de lei.
Bucureștenii pregătesc cele mai generoase bugete, de peste 2.500 de lei (19%), în timp ce românii din vestul țării sunt cei mai reținuți în a cheltui de Black Friday (13% mai puțin de 250 de lei).
Anul trecut, de Black Friday, clienții din România au făcut achiziții de aproape 44 de milioane de euro de Black Friday (11-13 noiembrie 2022), cu Revolut, iar suma medie cheltuită de un utilizator român a fost de aproximativ 84 euro. Segmentul de vârstă cu cea mai mare valoare a achizițiilor de Black Friday a fost 25-34 de ani, cu peste 16,7 milioane de euro. Cea mai mare valoare medie a achizițiilor/ utilizator a fost înregistrată în segmentul 35-44 de ani (103 euro/ client). În top 5 comercianți, după volumele plăților efectuate cu Revolut, au figurat: Emag, Altex, Carrefour, Tazz, Dedeman.