Business

Studiu: Reducerea stresului angajaților este esențială pentru completarea strategiei de beneficii

Mercer Marsh Benefits, lider în consultanță în domeniul sănătății și al beneficiilor, o divizie a Marsh McLennan, a emis Raportul Health on Demand 2023, care arată că gestionarea stresului angajaților este esențială pentru atragerea și păstrarea forței de muncă.

Peste 17.500 de angajați, din 16 piețe internaționale au participat la studiu

Aproape jumătate dintre respondenți (47%) declară că se simt afectați de stres în activitatea zilnică, dar 70% dintre aceștia consideră că angajatorul lor i-ar sprijini în situații critice

Angajatorii care oferă o gamă mai largă de beneficii înregistrează o satisfacție mai mare a angajaților

Studiul 2023 Health on Demand a intervievat peste 17.500 de angajați din 16 piețe internaționale, cu privire la prioritățile lor în materie de sănătate și bunăstare, focalizându-se pe opinia angajaților, astfel încât angajatorii să poată răspunde mai bine nevoilor acestora. Rezultatele arată că aproape jumătate dintre angajați (47%) declară că se simt afectați de stres în activitatea lor zilnică. Întrebați despre factorii care îi expun la riscul de epuizare la locul de muncă, primele trei mențiuni au fost: presiunile de la locul de muncă (54%), un management necorespunzător (39%) și cultura organizațională toxică (37%).

Gestionarea stresului și a epuizării angajaților începe cu securizarea sănătății emoționale la locul de muncă. Doar 58% dintre angajați au fost de acord și total de acord cu faptul că se simt liberi să își exprime opiniile, fără teama consecințelor negative. Angajatorii de top abordează cauzele care stau la baza stresului la serviciu, ca parte a unei strategii de beneficii cuprinzătoare și incluzive, cum ar fi reevaluarea fișei postului și a competențelor, crearea unei culturi de apartenență și a unui proces decizional incluziv și oferirea unor beneficii, cum ar fi costuri reduse pentru tratamente de sănătate emoțională și consiliere virtuală. Îmbucurător este faptul că aproape 70% dintre angajați, la nivel global, consideră că organizația lor i-ar sprijini în caz de urgență, sau în momente critice.

Dincolo de factorii de stres de la locul de muncă, 21% dintre angajați sunt preocupați de riscul incapacității de plată a serviciilor medicale, mai ales femeile (26%), și în special mamele singure (32%) fiind mai expuse acestui stres, decât bărbații (18%). Angajatorii se află într-o poziție strategică pentru a gestiona lacunele în materie de asistență medicală, prin explorarea beneficiilor și a strategiilor, bazate pe experiențele angajaților, care echilibrează furnizarea de servicii de sănătate umane cu cele digitale și răspund nevoilor diferite ale unei forțe de muncă diversificate.

În plus, concluziile studiului arată că angajații care consideră că angajatorul lor se preocupă de sănătatea și bunăstarea lor, sunt mai performanți – având un sentiment pozitiv în ceea ce privește sănătatea, situația financiară și cariera lor. Raportul evidențiază de asemenea, că există o corelație pozitivă între nivelul pachetului de beneficii și satisfacția angajaților. Astfel, angajații care primesc zece, sau mai multe beneficii, consideră că angajatorul lor se preocupă de sănătatea și bunăstarea lor, sunt mai puțin interesați să își schimbe jobul și sunt mai încrezători că își pot permite serviciile medicale de care au nevoie familiile lor.

Hervé Balzano, President Health, Mercer & Global Leader, Mercer Marsh Benefits, a evidențiat importanța oferirii unei game largi de beneficii: „În ultimii ani, sănătatea și bunăstarea angajaților au fost expuse riscurilor unor multiple crize – de la conflicte economice și geopolitice până la pandemie. Studiul nostru arată cum aceste provocări, împreună cu multiplele puncte de presiune cu care se confruntă sistemele de sănătate, au scos la iveală lacune semnificative în ceea ce privește protecția forței de muncă. Acest lucru este valabil în special în rândul unor categorii specifice, precum lucrătorii slab plătiți, îngrijitorii și femeile”, a declarat Balzano.

“Rezultatele studiului Health on Demand arată în mod clar că, prin oferirea unor beneficii cuprinzătoare, angajatorii pot minimiza aceste riscuri, își pot proteja angajații și, în cele din urmă, pot crea o bază pentru ca aceștia să se dezvolte la locul de muncă și în afara lui” a adăugat Balzano.

Amy Laverock, Global Advice and Solutions Leader at Mercer Marsh Benefits, a subliniat necesitatea ca angajatorii să implementeze acțiuni bazate pe valori, pentru strategiile lor de beneficii.

„Angajații care se simt apreciați de către angajatorii lor, consideră că managementul organizațional promovează o cultură sănătoasă. Angajamentele legate de locul de muncă, cum ar fi integrarea bunăstării ca parte din activitatea obișnuită la locul de muncă și implicarea organizației în probleme precum combaterea salariilor de subzistență și dreptatea socială, reprezintă o direcție esențială”, a declarat Laverock.

„Aceasta înseamnă, de asemenea, să le oferim angajaților siguranța că își pot permite serviciile medicale de care ei și familiile lor au nevoie și că au acces la beneficii importante pentru ei.”

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai recente știri

To Top